Gå til innhold

Bærbar pc til rundt 5000

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny bærbar pc til ca 5000 kr.

Den skal brukes til internett surfing og skolearbeid. Mulighet til å brenne cd/dvd vil jeg og ha. Legger vekt på at batteri tid, vekt og skjerm skal være bra.

Hva bør jeg se etter i en bærbar pc?

Jeg lurte litt på hvilket merker jeg bør styre unna, og hvilke butikker å styre unna.

Jeg ser at elkjøp har billige bærbare, men dette er løsninger fra PACKARD BELL.

Har heller dårlig erfaringer med packard bell på stasjonære. Men det var en stund siden jeg var borti en sist. Er dem blitt bedre?

Her er et par urler: PACKARD BELL ENR1978NO

Amilo Pro V2030

Acer 3004WLMI batteritid 1 time?

Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2030 370

HP Pavilion dv5102eu/AMD

denne virket fin: Tundra 1500K

Acer TM 2413LCi

ASUS A3Hf 15" XGA, Cel M420, 512MB, 80GB, DVD±RW, WLAN, XPH

Toshiba Sat Pro A100

Acer AS1642 PM735

Det ble en del urler. Er noen av dem å anbefale? I forhold til batteritid, har det noe å si hvilken type cpu som står i? (amd eller intel)

Takk på forhånd for alle svar.

Endret av aenima
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter akurat nå å skriver på sistnevnte forslag http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25359 en meget bra pc til den prisen. Skjerm og hardware er grei. Batteri tid noe dårlig. Litt - for glossy skjerm da det er xtremt mye gjennskinn på den!

6554192[/snapback]

Hvis 5995.- er "rundt 5000" er den angitte Acer fra Siba det beste kjøpet jeg har funnet ut fra spesifikasjonene, for oss som ikke skal ha en spillmaskin med separat grafikkort.

Med pentium-M prosessor (Centrino!), ellers har billigmaskinene stort sett celeron med høyere støynivå, lavere ytelse og kortere batterilevetid.

Den blanke skjermtypen er der delte meninger om. Det blir som å sammenligne blanke med matte fotos. Jeg foretrekker helt klart den blanke skjermen, og tar heller med på kjøpet at der noen steder blir gjenskinn, avhengig av hvordan lyskildene er plassert i rommet.

(15,4" widescreen er litt for lav etter min smak, jeg foretrekker egentlig vanlig 15". Men skal du se film er jo ws å foretrekke.)

Løp og kjøp!

PS Den angitte PackardBell på Elkjøp til 4995.- ser også bra ut. Jeg har gode erfaringer med PackardBell (sitter bl.a. og skriver på en nå) Men den aktuelle maskin mangler trådløst nettverk og har celeron-prosessor.

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Takk for et bra innlegg nojac.

Men hva syns dere om denne: Tundra 1500K ?

Intel Celeron-M 360 1.4GHz Prosessor

512MB DDR2 PC-533 Minne

80GB 5400RPM Harddisk

DVD Brenner

Skjerm: 15" XGA 1024x768

Grafikk: Intel 915GM 64MB integrert

Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

Batteri: ca 4 Timer

Garanti: 2år

Vekt: 2.8KG

Ser det er 4 timer batteritid (noe jeg ikke helt tror er tilfelle) og den er forholdsvis lett. under 3 kg. 80 gb hd og har tråløst nettverk.

Itillegg er prisen bare 4999,-

os ikke med i prisen.

Endret av aenima
Lenke til kommentar

Vel jeg som aenima er på jakt etter en billig bærbar pc, gjerne rundt 5-6k, ser dere har svart litt og kommet med forlsag. Men kommet til en felles enighet/konklusjon om hva som anbefales? en pc til 5-6k vil aldri bli en top spillemaskin, noe jeg og skjønner. Men det kommer den ikke til å bli brukt til heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...