Gå til innhold

Tokina 12-24 leveringsproblemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan skaffes her i Norge også, har bestilling inne på det. Problemet er at det finnes ikke i lager noe sted, leverandør har ingen anelse om når dt kommer, og de aller fleste utenlandske nettsteder også er tomme. Finner ingen info noe sted om Tokina ligger etter med produksjonen, eller om det er andre problemer som sørger for forsinkelser.

Kunne evt valgt Tamron eller Sigma sin, men etter mye vurdering frem og tilbake er det Tokina som er valget...

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det kan skaffes her i Norge også, har bestilling inne på det. Problemet er at det finnes ikke i lager noe sted, leverandør har ingen anelse om når dt kommer, og de aller fleste utenlandske nettsteder også er tomme.

6538157[/snapback]

Levrandør? Trodde ikke Tokina ble importert til Norge lenger, har de kommet i gang med en ny norsk importør? Det hadde vært intresant da det er et par Tokina produkter jeg har litt lyst på.

Lenke til kommentar

Har vært litt interessert i dette selv, og ringte Komplett og spurte om de bestillte dem fra utlandet eller via norsk distributør. De bekreftet at dette var egenimport, og at det var noe leveringstid på Tokina objektiver.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Sigma 30/1.4 hadde kurert min lens-lust for en stund, men jaggu måtte dette objektivet komme krypende og gi meg det slitsomme suget i magen ...

En sjappe ved navn "Fotofokus" annonserer det på bruktmarkedet til Foto.no ("nytt i eske") med Kenko UV-filter (jeg antar det er best egnet i søpla) til 4100 for både Nikon og Canon. Jeg gjetter på at dette er gråimport via Hong Kong.

Lenke til kommentar
En sjappe ved navn "Fotofokus" annonserer det på bruktmarkedet til Foto.no ("nytt i eske") med Kenko UV-filter (jeg antar det er best egnet i søpla) til 4100 for både Nikon og Canon. Jeg gjetter på at dette er gråimport via Hong Kong.

6595356[/snapback]

Det stemmer, jeg har kontaktet selger og han tar inn fra hong kong, men var desverre utsolgt akkurat nå. Han venter flere inn mot slutten av uka. 4100 er en god pris selv om det er gråimport, så jeg lurer på å kjøpe fra ham.

Lenke til kommentar
Det stemmer, jeg har kontaktet selger og han tar inn fra hong kong, men var desverre utsolgt akkurat nå. Han venter flere inn mot slutten av uka. 4100 er en god pris selv om det er gråimport, så jeg lurer på å kjøpe fra ham.

6595815[/snapback]

Hvorfor ikke bare importere det selv, regner med at han som importerer det tar litt avanse og du kan vel ikke stole på at han følger kjøpsloven og tar tilbake objektivet ditt hvis det skjer noe galt med det. Da kan det være penger å tjene på å gjøre den importjobben selv, jeg bestiller småting på ebay stadig vekk og har aldri hatt noe problemer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også handlet fra HK på ebay uten særlige motforestillinger (under $500, og de har en kundevennlig holdning til norske tollregler). Jeg har fortsatt ikke helt kommet over at jeg fikk min DK-21M fra HK over natten...

Vår venn fra Foto.no tar natruligvis den eventuelle risikoen med handel på ebay for deg, og det tar han litt betalt for. Noen vil synes at det er helt greit. Han har også åpenbart etablert et firma, og er dermed nødt til å følge forbrukerkjøpsloven (også for å beholde den utelukkende positive feedbacken han har på foto.no), men gjør han det ikke, så er det én ting å ha rett og noe helt annet å få rett ifht. loven.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare importere det selv, regner med at han som importerer det tar litt avanse og du kan vel ikke stole på at han følger kjøpsloven og tar tilbake objektivet ditt hvis det skjer noe galt med det. Da kan det være penger å tjene på å gjøre den importjobben selv, jeg bestiller småting på ebay stadig vekk og har aldri hatt noe problemer.

6600516[/snapback]

Enig! Er jo uansett ikke mulig å få tak i et "norsk eksemplar".

Kjøpte mitt objektiv hos urgalaxy.com, og betalte 3221,17 NOK inkudert frakt og internasjonal garanti. Har ikke mottatt noen momskrav ennå, så det ser ut som om dette er den endelige prisen :D

Lenke til kommentar

6600516[/snapback]

Det er faktisk minimalt å spare, de fleste objektivene ligger ute for ca $450 +$50 i frakt. Dette tilsvarer ca 3100 kr. Så ganger du med 1.23 for moms, og plusser på 100? i gebyr, og er oppe i 3900. Da er ikke 4100 ink. filter og (norsk) frakt så ille.

Edit: Hvis det var DHL eller liknende som ordnet transporten, kan det ta ganske lang tid før du får moms-fakturaen.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...