Gå til innhold

Stille AMD dobbelkjerne alround PC til 8000?

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen!

Jeg har lurket litt rundt her på HW.no og tenkte jeg skulle driste meg til å tappe inn i den samlede hjernekapasiteten her.

Jeg vil kjøpe en ny PC, og har forsøkt å sette den sammen nedenfor. Jeg ønsker en svært stille PC, som holder noen år, som kan dekode og transkode en film i ny og ne. Kan takle litt lydproduksjon (venter med å kjøpe lydkort i denne omgang), og som kan brukes til litt forsiktig spilling (trenger ikke noe særlig råere/dyrere grafikkkort enn det jeg har valgt...tror jeg.

Har tenkt på en X2 3800, men vil se hvordan prisen ligger an etter forventet priskutt. PC`en står og durer i stua, så jeg ønsker en så stille PC som mulig, og er egentlig villig til å betale litt for det. Føler jeg har flottet meg litt på kabinett og PSU i oppsettet, og lurer på om det har noe for seg. Når det gjelder hovedkort, er jeg heller ikke kresen - bare det er stabilt og fungerer - kommer sannsynligvis ikke til å overklokke med det første.

forslag, funderinger, endringer,presiseringer er veldig velkomne!

AMD Athlon 64 X2 4000+ sokkel AM2 2660,-

Asus M2N-E 775,-

Asus Silent Square 395,-

Gigabyte GeForce 7600 GT Silent Pipe II 1522,-

Nec ND-3550 249,- XD

Seagate NL35 250 GB SATA-II 742,-

Thermaltake PurePower 500W 849,-

Thermaltake Soprano Sølv 631,-

TwinMOS DDR2 PC4300 2048 MB Dual Pack 1369,-

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31186.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vurdert vannkjøling? Zalman har vifteløse vannkjølingssett som er enkle å montere (Reserator-serien). Har et selv, med kun en 120mm vifte igjen på PSU-en samt en i bunnen av kabinettet (også 120mm).

6527046[/snapback]

Det kan anbefales ja. Jeg hadde liten erfaring med vannkjøling før jeg monterte det. Og det er utrolig lite vedlikehold det trenger. Du skifter vann på det av og til, ellers er det stort sett bare å fylle på slik at det holder seg ved ca 80%. Støy finnes ikke, det er en liten pumpe som sitter montert inne i radiatoren.

Lenke til kommentar
Har du vurdert vannkjøling? Zalman har vifteløse vannkjølingssett som er enkle å montere (Reserator-serien). Har et selv, med kun en 120mm vifte igjen på PSU-en samt en i bunnen av kabinettet (også 120mm).

6527046[/snapback]

Det kan anbefales ja. Jeg hadde liten erfaring med vannkjøling før jeg monterte det. Og det er utrolig lite vedlikehold det trenger. Du skifter vann på det av og til, ellers er det stort sett bare å fylle på slik at det holder seg ved ca 80%. Støy finnes ikke, det er en liten pumpe som sitter montert inne i radiatoren.

6527140[/snapback]

Har vel stort sett sett på vannkjøling som litt for avansert... Har tittet litt på produktene og ser at de er blitt mere brukervennlige, så det er et morsomt innspill som jeg vil titte mere på. takk :-)

Endret av orange
Lenke til kommentar

Du burde også titte på den nye prosessor serien til Intel. Om du trenger tester så vil jeg anbefale hardware.no sin i tillegg til de du finner her.

Ellers så kommer det jo veldig ann på hva du skal spille om du trenger noe bedre grafikkort. Var jeg deg så hadde jeg nok muligens nøyet meg med 7600GT/7900GT og så heller brukt litt penger på skjermkort om et års tid eller noe hvis det viser seg at du faktisk spiller en del. Da har forhåpentligvis prisene på G80 også blitt relativt ok.

Lenke til kommentar
Du burde også titte på den nye prosessor serien til Intel. Om du trenger tester så vil jeg anbefale hardware.no sin i tillegg til de du finner her.

Jeg har sett på de nye Intel Cpu`ene - men har stort sett bare sett tester av de dyrere versjonene. Har ikke klart å skape meg et klart bilde av hvordan forholdet mellom pris og ytelse vil se ut etter at AMD setter ned prisene. Jeg har siklet på en AMD en stund, men går etter det som gir best utbytte for pengene. De rimeligere modellene (E6400 og E 6600) er absolutt interesante.

Lenke til kommentar

når det gjelder zalman resorator har jeg ennå ikke sett en feste brakett for am2... ser selv etter det i og med at jeg har en zalman resorator jeg gjerne skulle brukt på mitt nye am2 system..

når det gjelder socket 775 så passer zalman resorator fint..

Lenke til kommentar
Core 2 prossesorene ligger vel godt an på pris/ ytelse. Det som er synd er mangelen på rimelige hovedkort.

6527464[/snapback]

hm, det kan godt hende at det blir et intel basert system istedet... back to the drawing board... ;) Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...