Svulst Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 hei jeg har et problem. har nylig flyttet inn i en kjellerleilighet med internett. Er et helt vanlig uttak i veggen som, når jeg kobler i en vanlig tp-kabel fra uttak til PC, gir pcen en ipadresse og internett-tilgang. Men når jeg kobler i en trådløs ruter i dette uttaket, får jeg ikke kontakt med internett... Hvorfor? Jeg vet ikke om det har noe å si, men uttaket i veggen er koblet til en vanlig ikke-trådløs ruter på andre siden (ikke inne hos meg). Dette fant jeg ut ved å taste inn ip-en til dhcp-serveren som forsynte maskinen min med ip i explorer, da fikk jeg opp et d-link vindu. kan ikke to rutere jobbe sammen på denne måten? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det enkleste er å kun bruke switchen og aksesspunktet på routeren din. Dette gjør du ved å slå av DHCP på LAN i routeren. Koble så vegguttaket i en av LANportene. Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 hm.. ok. Kan noen fortelle meg hvordan man gjør dete? Har en ny D-Link ruter Lenke til kommentar
holvik Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Den ene enden på TP kablen skal i nettverksuttaket på PC'en ,den andre i en av de 4 LAN portene på D-linken. Skriv 192.168.0.1 i web leseren din Username: admin Password: blank (ingenting) Home (eller basic) -> DHCP, huk av disable DHCP. Save settings. Ta ut kabelen fra PC'en og sett den i veggutaket. Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Takk skal du ha! Kan jeg fremdeles sikre nettverket ?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Takk skal du ha! Kan jeg fremdeles sikre nettverket ?? 6528107[/snapback] Bare sett på trådløs-kryptering som vanlig. EDIT: Skal du sikre deg mot andre på samme ethernet bør du fjerne deling av mapper på PC. Endret 20. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå