Kentinho Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Skal gå allmennfag første året på VGS nå til høsten. Er det krav om bærbar PC eller varierer det fra skole til skole? Har også hørt snakk om at elevene i Troms får ett eller annet tilbud der, noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 En ting er sikkert: Det er garantert ikke krav om bærbar. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det er ikke noe krav om bærbar pc på noen skoler som jeg kan tenke meg. Og om du går en studieretning hvor pc er en del av undervisningene har skolene utstyr til dette. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg skal også gå studiespesialisering, og på skolen jeg skal gå (Stange VGS) er det blitt satt opp en såkalt pc-klasse, hvor den meste av undervisningen blir konsentrert rundt bruk av bærbar pc... For å gå i denne klassen er det ett krav att du har bærbar pc... Men det blir også satt opp en "vanlig" klasse.... Vet ikke hvordan det er på skolen din men:P Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Noen skoler har fått krav om bærbar pc, det er en tråd på itpro.no om det med noen syke minstekrav... Men hvis du ikke har fått brev om det så må du nok ikke ha det Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Med mindre du har dyslexsi og trenger en pc for og klare og skrive ordentelige notater klarer du deg hlet fint uten en berbar pc. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Med mindre du har dyslexsi og trenger en pc for og klare og skrive ordentelige notater klarer du deg hlet fint uten en berbar pc. 6527547[/snapback] ...og om så er tilfelle sponser staten i form av hjelpemiddelsentralen bærbar etter fritt valg til inntil 15 lapper (slik var det ihvertfall da jeg gikk på vgs) Endret 20. juli 2006 av ventle Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 man kan være heldig og ikke ha dyslexsi og få hjelp av saten, eller ha dyslexi og ikke få hjelp, bottom line er at man egentelig ikke trenger egen bærbar pc til VGS Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei! Det er noen skoler som har krav om bærbar pc ja, isåfall skal disse komme med tilbud om leieavtaler. Ofte er disse pcene dårlige, så da er det bedre å kjøpe en selv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 yepp, nokre skular som er ein del av eit prøveprosjekt, skal ha bærbar pc som obligatorisk verktøy til neste år, og eg skal ha det sjølv. www.tinyurl.com\g44lc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå