Anonym5656 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har brukt Arch en stund nå og likt meg veldig godt, men jeg sliter litt med webcamera mitt. Har følgt Wiki'en om quickcam(jeg har Logitech Quickcam), men når jeg kjører xawtv, får jeg: $ xawtv -c /dev/video0This is xawtv-3.95, running on Linux/i686 (2.6.17-ARCH) X Error of failed request: XF86DGANoDirectVideoMode Major opcode of failed request: 136 (XFree86-DGA) Minor opcode of failed request: 1 (XF86DGAGetVideoLL) Serial number of failed request: 65 Current serial number in output stream: 65 Har ikke aning hva dette betyr. Er litt usikker på om jeg har fått loadet quickcam modulen. Isåfall, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 lsmod | grep <modulen du leter etter> Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Den ga ingenting. Men sto no sånnt som at jeg ikke trengte og loade modulen når jeg hadde 2.6 kjernen.. ? Endret 20. juli 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Er litt usikker på om jeg har fått loadet quickcam modulen. Isåfall, hvordan gjør jeg det? bruker webcamet ditt pwc driveren tro?? http://www.saillard.org/linux/pwc/ loade modul : modprobe pwc sjekke hvilke moduler som er loadet : lsmod (ligger pwc driver i kernel men jeg er ikke sikker på om den er gangbar) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå