Gå til innhold

USB-disk - Bruk som interndisk når dc er ødelagt.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte denne disken for 2 måneder siden.

WESTERN DIGITAL MEDIA CENTER HUB 320GB USB2/1394 7200RPM 8MB EU-PLUG IN (WDXF3200JBRNE)

Link

Strømforsyningen virket som å være ødelagt og jeg tenkte at det enkleste ville være å åpne disken og bruke den som en intern disk.

Dette viste seg å være et problem. Når man kobler til disken kjenner ikke XPSP2 til filformatet og spør om man vil formatere disken. Dette vil jeg nødig gjøre siden den inneholder 320GB med backup. Så er spørsmålet! Hvordan kan man løse dette problemet? Jeg tror det vil løses av at man kjøpet et eksternt kabinett, men siden jeg ikke er sikker vil jeg ikke sløse bort de hundrelappene dette vil koste meg.

Slik jeg ser det må det ligge et oprativsystem på det eksterne kabinettet som komuniserer med XP, men dette har jeg ikke funnet noen plass på netten.

Noen som kan hjelpe meg med en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett disken inn i kabinettet igjen, og forsøk å få tatt det på garantien, gi beskjed om at det kun er strømforsyningen det er problemer med. Kanskje du slipper å sende inn disken, men bare må returnere poweret, da vil ingen merke sjakktrekket med å åpne kabinettet .......

_nifty_ :roll:

Lenke til kommentar

Har svart på din PM.

Du har sikkert tenkt på det, men det ville vel faktsik vært enklest å dra til elkjøp eller expert som kanskje har din disk, og spørre om du kan prøve med en av deres strømforsyninger.

Hvis det da viser seg å være strømforsyningen som har røket, kan du reklamere og få en ny.

Det å sette harddisken i maskinen funket ikke for meg hvertfall. Jeg har prøvd med 2 forskjellige og det gikk rett i dass.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tenkt på alle slike løsninger... De vil være umulig siden jeg har kjøpt disken på komplett og de vil ha hele disken sendt inn. For det andre har jeg ordlagt meg litt galt. Det var ikke selve DC'n som var røket, det var festet inni og av/på bryterpanelet på fremsiden.

Lenke til kommentar

Ja, er klar over dette, men siden kabinettet ikke er brukbart til noe annet enn søppel er det ikke mulig å sende det tilbake. Jeg er ute etter en løsning hvor jeg kan få informasjonene ut av disken.

Ingen som vet hvordan grensesnittet i disse diskene funker?

Hvis alle eksterne disker har samme type filformat/OS må det jo være så enkelt som å kjøpe et kabinett for å sette disken i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...