CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg har krøpet til korset. null mer teip og hyssing. jeg har lest flere steder at det er viktig med Shim og kjølepasta... jeg har ikke brukt dette før, men nå er det altså bestilt...hva gjør jeg...? jeg har en ribbe i dag (med noe brun/sort guffe under) den skal vekk (satte fingern i vifta = null mer vifte blad) og ny med kobber kjerne skal inn... (og gitter) jeg skjønner hvor shim'en skal men hva med pastaen? i mellom alle laga? fylle hulrommet eller hva? må dette slipes ? (håper ikke det) jeg har ingen planer om å skru det fra hverandre på en god stund... (noen ideer om hva jeg kan vaske cpuen med? har lest bensin, men hallo, bensin?) på forhånd takk... ingridienser som skal inn: Taisol CPU-kjøler, m/kobberbunn 60mm -> 80mm Trakt (ikke sikker) Enermax 80mm vifte (ikke sikker) Shim for AMD XP/Duron/T-bird, Kobber Arctic Alumina Thermal Compound mvh ..::CandyKing::.. --------------------------------------- asus a7s333 amd 1900+ @ 1,6 (yupps) hercules ati radeon 9000 128ddr barracuda IV 80gb NEC DV-5700B Intel pro 100B enlight-infinity-7233-a Q-TEC 400W dual fan gold --------------------------------------- Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Her er en guide. http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Du trenger ikke trakt på den Taisolen, jeg brettet ribbene litt til siden, og stripset på en 19db Papst vifte. Dette var i "gamle dager", har vannkjøling nå. Men Taisol med kobberbunn er fremdeles en god luftkjøler. [ Denne Melding var redigert av: Petteram på 2002-10-18 08:09 ] Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Genialt, så skjønte jeg det med pastaen... den shim'en legger jeg bare på plass oppå der. ikke no pasta el no...(eller?) så får vi håpe at man kan få litt effektiv kjøling uten at det BRÅKER SÅ JÆVLIG! takk takk... noen som har andre inspill ang pastaen og shim'en? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Shimmen er der bare for at man ikke skal knuse kjernen under montering av kjøler, da de kan være ganske hard å klemme på plass. På 3DFXcool får du en pasta som heter Shin Etsu, den skal være best i test. venter fremdeles på den jeg bestilte. Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 strips prøver jeg å unngå nå da... innrømmer fort at jeg er sugen på vann. men da må noen komme med en god ide på vannkjølt psu... kanskje kombinere radiatorvifta med psuvifta? ellers så er kabinettet mitt litt lite for vannkjøling... (tror jeg) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Du må jo ha pasta. Shim og pasta har ikke no til felles der Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Skift vifta i psu med en 12 eller 19db Papst, da blir den lydløs. Kabinettet ditt kan fint tilpasses for vannkjøling. Nå får du tilogmed Black ice radiator for 80mm vifter. Typhon har helt rett, man skal ikke ha pasta på shimmen, men man må ha pasta på cpu.... Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 skjønte det med pastaen nå... greit, ok... psu'en min kom med to 80mm vifter, kan jeg "drite" i den ene? og så sette en 12db el lign i eksosen? hva med hullet? det bør vel strengt tatt tettes? tror det skal være mulig å presse ned et vannsett men jeg venter nok til et nytt kabinett kommer. har lyst på dette: men har ikke sett det i norge... ikke for det. det er vell ikke plass til vann der heller... noen som har presset vann kjøling inn i midi-tower? Nå skal jeg bare vente på greiene fra microplex så setter jeg i gang med pasta og taisol... [ Denne Melding var redigert av: CandyKing på 2002-10-18 18:47 ] Lenke til kommentar
Alekoy Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Her er en ide til kjøleblokk til PSU.. bruk en Y til tilførsels vannet [ Denne Melding var redigert av: Alekoy på 2002-10-18 19:12 ] Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Glad i å tegne du... hva med å lime kobberrør fast på alu ribbene i psu'en? kontaktflaten kan bli litt liten kanskje? vann inn og ut av kobberrørene burde ikke bli noe problem... fant ut at Maxxxpert "MONO" radiator passer nederst i front av kabinettet mitt... alekoy: jeg har ikke tilgang på metallfres, jeg ser hvor du vil hen... lodde kobberrør er litt enklere for oss normalt utstyrte.. hadde jeg hatt metall fres skulle jeg lagd egne blokker... Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 jeg tror de har det på microplex se kabinetter->lepont Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 20:50, skrev Bugaloo:jeg tror de har det på microplex se kabinetter->lepont visst pokker... bilig var det ikke da... men fint som tjusan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå