akristina92 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei. Jeg og broren min diskuterer litt her. Han mener at "SW" ikke står for station wagon, siden vi så det på en Peugot SW, og Peugot er jo et Franskt merke. Jeg mener jo selvfølgelig at det står for "Station Wagon". Hva er rett her? Takker for svar. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Etter det jeg forstår, så står SW ikke for Station Wagon. Du kan jo titte litt i denne artikkelen... Hva det faktisk står for, er jeg usikker på. Sikkert noe uforståelig fransk greie Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hva det faktisk står for, er jeg usikker på. software blir kanskje litt feil i denne settingen... Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hva det faktisk står for, er jeg usikker på. software blir kanskje litt feil i denne settingen... 6527833[/snapback] Shitty Wagon? (sorry, min personlige mening om Peugeot ) Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg setter femmeren min på Station Wagon. Han mener at "SW" ikke står for station wagon, siden vi så det på en Peugot SW, og Peugot er jo et Franskt merke. Jeg mener jo selvfølgelig at det står for "Station Wagon". Hva er rett her? 6526361[/snapback] Den logikken holder ikke. Det står SE på min Saab. Det betyr Sports Edition. Saab er svensk. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg setter femmeren min på Station Wagon. Han mener at "SW" ikke står for station wagon, siden vi så det på en Peugot SW, og Peugot er jo et Franskt merke. Jeg mener jo selvfølgelig at det står for "Station Wagon". Hva er rett her? 6526361[/snapback] Den logikken holder ikke. Det står SE på min Saab. Det betyr Sports Edition. Saab er svensk. 6550521[/snapback] SE på sabben står for Special Edition som har noe med hvordan bilen er konfigurert med utstyr når den var ny. Men kan ikke si at jeg hvet hva sw atår for da sw er den utgaven med glass tak så har du jo også en vanlig versjon av 307 som bare går under stasjonsvogn. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Ok. Poenget var i alle fall at det står noe på engelsk, selv om bilen er svensk. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Dere har feil alle sammen. SW står for Sex Wagon fordi det er god plass bak og du kan legge ned setene... Nei da, hva SW står for er jeg ikke sikker på men det er ikke stasjonvogn. Du får 307 i 3 utgaver og det er Kombi, stasjonsvogn og SW . Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Ok. Poenget var i alle fall at det står noe på engelsk, selv om bilen er svensk. 6550686[/snapback] Akuratt, det er det jeg prøver å fortelle broren min. :!: Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ganske sikker på at SW står for Sports Wagon. Det er det samme som bl.a. Alfa og Subaru kaller sine stasjonsvogner. I tillegg står det tydelig at 206SW fulle navn er 206 Sports Wagon på denne siden: http://www.peugeot.ie/html/price_list/206sw.asp Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) I følge denne siden betyr det ingenting. Jaffal ikke Station Wagon. http://www.vectorbd.com/peugeot/archive/30...2/Mar/0008.html Whatever SW stands for - and Peugeot is adamant it's not station> wagon, but won't offer an alternative explanation Endret 25. juli 2006 av tom watt Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 For en del år tilbake brukte vel produsenter som Peugeot og Citroën betegnelsen 'break' for sine stasjonsvogner. Det er ikke mye fransk. Man forbinder det ordet med engelsk, men britiske/amerikanske produsenter brukte ikke denne betegnelsen. Britene brukte vel 'estate' om stasjonsvogner. Kommer ikke på i farten hva amerikanerne brukte. Uansett er bokstaven W ikke hjemmehørende i franske ord, like lite som den er i norske. Den forekommer kun i låneord. Hva SW betyr i Peugeotverdenen i dag, vet jeg ikke. Kanskje best å maile Peugeot og høre hva de mener. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Peugeot 307 og 407 SW er en stasjonsvogn med fleksibel seteløsning. Jeg tror det er 7 sitteplasser (2 små barn kan sitte i bagasjerommet). Stasjonsvogn og SW er like karosserimessig. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jobber på klargjøringen hos Algaard, Bergens svar på Bertel O. Steen. SW står for Station Wagon Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Fornuftig det -blo- sier. Det står for Sports Wagon, sånn at menn i overgangs alderen skal tro at det er en sporty bil de kjøper... Ordentlige produserter kaller dog stasjonsvognene sine for Avant.. ;P Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ordentlige produserter kaller dog stasjonsvognene sine for Avant.. ;P 6584770[/snapback] Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Ifølge Peugeot, så betyr SW sports wagon. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ifølge Peugeot, så betyr SW sports wagon. 6588014[/snapback] Det er fordi Peugeot kaller stasjonsvognene sine Sport Wagon. For oss normale mennesker (altså ikke av fransk opprinnelse), er en stasjonsvogn en stasjonsvogn. I praksis står SW for Station Wagon. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ifølge Peugeot, så betyr SW sports wagon. 6588014[/snapback] Det er fordi Peugeot kaller stasjonsvognene sine Sport Wagon. 6596661[/snapback] Nei. Broren min har en Peugoet 307 stasjonsvogn, ikke en Peugeot 307 SW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå