Gå til innhold

Musikk PC komponenter

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal i løpet av de nærmeste månedene gå til innkjøp av en ny pc. Jeg skal bruke den til audio/midi innspilling og miksing. Skal brukes KUN til musikk, ikke internet, spill osv. Det er viktig at den ikke støyer.

Har vurdert innkjøp av ferdig pc hos Dell, men har nå begynnt å tenke på å sette sammen en pc selv. Budsjettet mitt stopper på kr.11.000. Har ikke råd til noe som helst over denne summen!

Fra før av så har jeg: skjerm, lydkort(M-audio audiophile 192), tastatur/mus og CD/DVD brenner.

Her er mitt forslag så langt, jeg vil veldig gjerne ha tips og meninger fra dere om dette oppsettet!

Intel Core 2 Duo E6600

Asus P5W DH Deluxe

Asus EN6200TC Turbocache

GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024)

Chieftec BH-02 Midi Tower m/400W PSU

Samsung SpinPoint T133S 400 GB

Western Digital Raptor 74 GB

SilenX 120mm Ixtrema Quiet 11dbA

Zalman CNPS7700-AlCu

Samlet pris for dette kommer på kr.10.409 + frakt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har tatt utgangspunkt i "musikeren" tipset på komplett.no for dette oppsettet. Så har jeg lagt til den nye Conroe prosessoren og et kompatibelt hovedkort og trukket fra delene jeg har fra før.

Jeg har lurt på om Raptor harddisken er nødvendig selv. sparer en del kroner på en "vanlig" harddisk som systemdisk.

Jeg har en del samplinger som jeg bruker, strykeorkester, trommer o.l. Til sammen kommer alle filene på rundt 40-50 gb. Er det anbefalt å ha dem på systemdisken? Og bare har en egen disk dedikert til lagring av audio filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...