Gå til innhold

Hvordan lage .iso filer av cd'er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Auauau....

Pungt nr 1. Jeg har selvfølgelig ikke betalt for Nero...

Pungt nr 2. Jeg HAR søkt på hvordan dette gjøres, uten resultat. Såklart hadde jeg kunne brukt mer tid på det, og dermed funnet ut gjøremåten. Men lat som jeg er, brukte jeg heller 2 min på forumet, og fikk svar av greie folk med en gang. Så hvis dette plager deg så innmari mye, foreslår jeg at du finner på noe annet enn å sitte å skrive svar på poster som mine...

Så takk for dere som hjalp meg, å MINDRE takk til spydige kommentarer fra visse andre...

6525968[/snapback]

Siden du ikke forstod sarkasmen min, så skal jeg si det rett ut: du fortjener ingen hjelp siden du ikke kjøpte programmet og driver med piratkopiering. Om det er spydig, så lurer jeg på hvordan du klassifiserer tyveri av programvare?

Lenke til kommentar

Nero kommer da bundlet med en haug av brennere og hvafaen. Jeg har ikke tall på hvor mange av de derre Nero-CDene som ligger og slenger rundt om her. Det er overhodet ikke sikkert at han har piratkopiert programmet, så jeg synes du skal roe ned beskyldningene littegranne Ashmantle.

Lenke til kommentar
Auauau....

Pungt nr 1. Jeg har selvfølgelig ikke betalt for Nero...

Pungt nr 2. Jeg HAR søkt på hvordan dette gjøres, uten resultat. Såklart hadde jeg kunne brukt mer tid på det, og dermed funnet ut gjøremåten. Men lat som jeg er, brukte jeg heller 2 min på forumet, og fikk svar av greie folk med en gang. Så hvis dette plager deg så innmari mye, foreslår jeg at du finner på noe annet enn å sitte å skrive svar på poster som mine...

Så takk for dere som hjalp meg, å MINDRE takk til spydige kommentarer fra visse andre...

6525968[/snapback]

Siden du ikke forstod sarkasmen min, så skal jeg si det rett ut: du fortjener ingen hjelp siden du ikke kjøpte programmet og driver med piratkopiering. Om det er spydig, så lurer jeg på hvordan du klassifiserer tyveri av programvare?

6527100[/snapback]

Jeg har ikke noe problem med å se hva du tenker mtp punkt 1, men hvordan VET du at han ikke mener at det kom som OEM til en cd-brenner eller at han har en begrenset demo-versjon?

Hva med å spørre før du poster konklusjonen din?

Jeg synes også at du hadde gjort mye mer nytte hvis du påpekte din misnøye over piratvare på en saklig måte, og heller hjalp til med lovlige alternativer sånn at vedkommende kunne eventuelt slutte å bruke piratvare fordi han/hun fikk tips om lovlige alternativer.

Det finnes nok av de. :) Deepburner feks er ett godt gratis alternativ til betalt cd-brenner programvare.

I stedet for å dømme og være nedlatende, kan du være behjelpelig og bidra til å endre holdninger på en mye mer positiv måte.

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Nero kommer da bundlet med en haug av brennere og hvafaen. Jeg har ikke tall på hvor mange av de derre Nero-CDene som ligger og slenger rundt om her. Det er overhodet ikke sikkert at han har piratkopiert programmet, så jeg synes du skal roe ned beskyldningene littegranne Ashmantle.

6527166[/snapback]

Godt å se at flere tenker i samme baner som meg. :)

Lenke til kommentar

Også på OEM-utgaven av NERO følger det med hjelpefiler. Jeg er enig at at mange kunne fortatt basissøk på nettet før de spør om avklaringer på forumet. Det kan også være lurt å søke i tråder på forumet samt lese sticky i de froskjellige forumområdene. Stickyene er der for å hjelpe. Enkelte spørsmål blir tatt opp med få dagers mellomrom, ofte flere ganger på samme dag. Jeg sier ikke at dette gjelder trådstarter her. Han har fått undøvendig hard medfart. Men å klage på at noen henviser til google eller andre søk vil også være feil. Et søk på nettet kan gi bredere info om en problemstilling enn et enkelt spørsmål på forumet, og kanksje gjøre at det spørsmålet som til slutt stilles formuleres bedre og gir andre forum-medlemmer sjangse til å svare fornuftig.

I dene tråden ahr trådstarter vært med ca 3/4 år og har hatt ca 70 innlegg. Ut fra antall innlegg må fi fortsatt oppfatte ham som nykommer og legge godviljen til.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

En kort oppsummering:

Ja, jeg fikk Nero med da jeg kjøpte en DVD-brenner.

Ja, jer er forholdsvis ny i dette forumet, og poster ikke hver dag...

Ja, det går selvfølgelig greit å gjøre et kjapt søk på nett før man poster "dumme" sprøsmål her på hw.no Men jeg er som sagt lat, og måtte ha svar fort, og fikk den hjelpen jeg bad om meget rask her, som jeg er fornøyd med :thumbup:

Og til slutt, takk for støtten Beanut :w00t:

Hehe, var jo ikke meningen å starte en diskusjon om både nettsøkekunnskaper, dysleksi og piratkopiering! Jeg har ikke dysleksi, jeg har brukt data hver dag siden 486-tiden og KAN å bruke google o.s.v. og jeg liker hovedsaklig heller ikke at lisensbasert programvare blir kopiert/distrubitert ulovlig!

-Martin

Lenke til kommentar
En kort oppsummering:

Men jeg er som sagt lat, og måtte ha svar fort, og fikk den hjelpen jeg bad om meget rask her, som jeg er fornøyd med  :thumbup:

Og til slutt, takk for støtten Beanut  :w00t:

Jeg har ikke dysleksi, jeg har brukt data hver dag siden 486-tiden og KAN å bruke google

6531646[/snapback]

:thumbup:

Når var 486 tiden?

Hvis du har brukt data HVER DAG siden den gang jeg hadde en Olivetti PC ...... har du sittet leeeeeeenge foran skjermen :roll:

Endret av stylus
Lenke til kommentar

Den er grei, du trengte ikke unnskylde deg :)

Når du sier det, så er jeg ganske sikker på at det var Nero 4 jeg fikk med brenneren min, mulig det var foreldrene mine som kjøpte Nero 6, husker ikke...

Jepps, 486 maskiner var vel rundt midten av 90-tallet, min første var en dx2, det var vel noe av det "sprekeste" før pentium kom på markedet. Jobber med data idag, og har gått skole med dataundervisning, og i mine yngre dager spillte jeg mye data samt prøvde meg som musikkprodusent (fasttracker 2 o.s.v. :p ), så at den er brukt så å si hver dag i 12 år er ikke usansynlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Et kjapt søk på Google, og du hadde funnet det ut.

Jeg fant flere guider ved å søke selv, men pga at jeg blir så irritert av inkompetente, hjelpesløse, uselvstendige jallafolk som deg, som faktisk går så langt som å lage en idiotisk forumtråd istedenfor å tenke litt lengre enn nesetippen, så gidder jeg ikke gi noen URL's.

sukk..så sant så sant

Auauau....

Pungt nr 1. Jeg har selvfølgelig ikke betalt for Nero..

Tråden er dømt til å bli stengt

6525980[/snapback]

Det er vel neppe riktig å leke politi, dessuten finnes nero i trial-utgave også, så at han ikke har betalt for det behøver ikke bety at han har piratkopiert utgave.

I tillegg kan man jo egentli finne ALT på google, så da betyr det vel at vi like gjerne kan legge ned hele forumet? Det er ikke alle som er like "dyktige" på å søke for å finne de rette svarene, og da vil det være mye lettere og mindre tidkrevende å spørre i et diskusjonsforum. Om man ikke har noe fornuftig å svare så bør man heller bare la være å svare, i stedet for å kjefte på personen som spør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...