lobster Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har lyst til å sende bilder tatt med mobiltelefonen min til websiden min. Er dette mulig (og hvordan) uten å installere noen libs på server? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Antar at hvis du skal sende et bilde, så må du skrive et mobilnummer? Da må du kjøpe en tjeneste som kan ta imot bilder på et nummer og overføre dem til webben. Dette blir litt dyrt for deg, så jeg foreslår at du gir opp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Antar at hvis du skal sende et bilde, så må du skrive et mobilnummer? Da må du kjøpe en tjeneste som kan ta imot bilder på et nummer og overføre dem til webben. Dette blir litt dyrt for deg, så jeg foreslår at du gir opp. 6526004[/snapback] Her var det en post full av antagelser og negativitet. Det finnes tjenester som du kan sende mobilbildet ditt til ja som deretter legger det ut på en side som du igjen kan se bildene dine på. Dette burde ikke koste mer en meldingen + en liten avgift. Alternativet, som du kanskje er på jakt etter, er å lage en webside med et php script som tar i mot filer og laster dem opp på webområdet ditt. Du kan da nå denne siden fra mobilen, og velger de bildene du har som du ønsker å laste opp. Eg er litt usikker på om nettleserene/wap på mobilen støtter dette, men det burde gå bra med nyere telefoner. Alternativt kan man også ha java-programmer som ligger på mobilen som gjør det samme. Bare mine tanker hvertfall Lenke til kommentar
xqus Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 De fleste nyere mobiler støtter både imap og pop3. Så hva med å sende det som e-post til en konto som sjekkes automatisk av serveren? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 De fleste nyere mobiler støtter både imap og pop3.Så hva med å sende det som e-post til en konto som sjekkes automatisk av serveren? 6526688[/snapback] Ja, det er det jeg ser etter. Jeg testet http://www.bolink.org/projects/mms/ men scriptet henger. (Bruker Domeneshop) Har noen av dere noen tips på andre scripts. (Har vært på Hotscripts, men fant ikke så mange andre) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 I "PHP-kode som andre kanskje kan bruke" ligger akkurat det du spør etter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=3088549 [pirkemodus] Sending av mail bruker SMTP, ikke POP/IMAP [/pirkemodus] Lenke til kommentar
xqus Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 [pirkemodus]Sending av mail bruker SMTP, ikke POP/IMAP [/pirkemodus] 6529634[/snapback] Riktig, du får ha meg unnskyldt. Jeg er ganske forskjølet for tiden, og derfor litt sløv Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Dette er egentlig veldig enkelt. Ta bilde, send som MMS, istedenfor nummer skriv en epostaddresse (f.eks [email protected]), dette blir send som vanlig MMS, men operatøren sender den til epostaddressen. Lag et script på serveren som henter mail fra kontoen og lagrer bildene på serveren. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 olear: Det var akkurat et slikt script jeg nettopp ga han en link til. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Jeg får dessverre ikke det scriptet til å virke. Jeg får ingen feilmelding. Det ser ut til ta scriptet sletter mailen fra mailkontoen jeg har satt opp, så noe av scriptet må jo virke... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Feil post! Mine mailinstillinger som var feil Endret 8. januar 2007 av joakim@hortensgutta Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tror $kropp skal gi bare teksten...? Har du et eksempel på output fra $kropp? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Min mail ble ikke lagret som utf8 i inboksen og så derfor helt monget ut, men fikk fikset det Lenke til kommentar
TCE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Prøver å få dette scriptet til å virke men får feil... Warning: imagejpeg(): Unable to open './nebelwerfer.net/Files/pics/Jan0Tue,_207.jpg' for writing in /hsphere/local/home/nebelwer/nebelwerfer.net/getmail.php on line 144 Warning: chmod(): No such file or directory in /hsphere/local/home/nebelwer/nebelwerfer.net/getmail.php on line 145 som da viser til: imagejpeg($bilde,$skrivefil); //Skriver bildet til disk chmod($skrivefil,0644); //Setter leserettigheter Hva er feil her? Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nyere mobiler har en såkalt Blogg funksjon der man kan laste opp bilder.. Er vel muligheter for å kunne bruke den funsksjonen for å få til noe eller?;D /Jan Tore Lenke til kommentar
TCE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nyere mobiler har en såkalt Blogg funksjon der man kan laste opp bilder.. Er vel muligheter for å kunne bruke den funsksjonen for å få til noe eller?;D /Jan Tore 7679058[/snapback] Kan tenkes, men jeg har ingen Får den meldingen når jeg skal "kopiere" mailen fra inbox til web siden... Tenkte det kunne være noe med tilgangen på mappen, men viker ikkje med full tilgang heller Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Du ser kanskje at filnavnet blir helt feil (Jan0Tue,_207.jpg)? I scriptet, så plusser du på 1 på indexen. Dette fordi Datoformatet er sikekrt litt anderledes: Tue, 09 Jan 2007 00:33:20 GMT Mens koden er skrevet ut fra at det ser noe ala dette ut: 9 Jan 2007 00:33:20 GMT Sjekk hvordan format du har på datoen din. Dersom det er Tue, 09 Jan... så kan du også fjerne if setningen som sjekker om det skal være 0 foran eller ikke. EDIT: Husk også på at scriptet bare kopierer filer med endelsen .jpg (merk at det er små bokstaver) så dersom bildet har .JPG som endelse, vil det ikke bli kopiert. Dette kan du fikse ved å bruke funksjonen strtolower() Endret 9. januar 2007 av kakkle Lenke til kommentar
TCE Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Slettet nope... my bad trykke litt til jeg så får vi se Endret 9. januar 2007 av TCE Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ta og debug litt underveis. echo $skriverfil; Og skriv ut stien det skal lagres på, og se at det stemmer. EDIT... Så du slettet den altså... jaja Endret 9. januar 2007 av kakkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå