hitokiri Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Er det lenge siden du sendte en MMS? Hvis svaret er ja, tilhører du et flertall av befolkningen. Les mer Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 SMS: MMS: GPRS: Videosamtaler: Tror bare jeg har sendt 1 MMS noensinne. Videosamtaler ville jeg ikke brukt om det var gratis engang. Nevner bare videosamtaler for jeg vedder på at vi kommer til å se samme typen artikler som dette om videosamtaler når 3G er blitt vanlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Aldri sendt en eneste MMS, ekstrafunksjonaliteten over SMS framstår for meg som lite nyttig i praksis. Da ville jeg heller sett SMS som var priset etter hvor mye datatrafikk den faktisk generer, men det er vel neppe sannsynlig, for da hadde det vel knap kostet ett øre å sende en sms. AtW Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hadde mms kostet det samme som sms så hadde det nok vært mer populært, men når du får sms til 39 øre (eller 1-5 øre via vyke), samtidig som det er mer komplisert å sende mms så skjønner jeg godt den taper i lengden. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Kan ikke huske sist jeg sendte en MMS engang. Det sier vel litt, men har sendt over 120 SMS i løpet av de to siste ukene. Prisen har vel noe å si (hos meg koster det 1,89 pr mms og 0,40 pr sms). Hadde prisen på en MMS vært under en krone, f.eks. rundt 80 øre eller noe sånt, så hadde jeg sikkert brukt MMS oftere. Endret 20. juli 2006 av bidz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Trur faktisk eg aldri har sendt ein einaste MMS, SMS dekker meir enn nok mine behov. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Selskapene har kun seg selv å takke. Senk prisene på MMS og video telefoni så vil dere se at det blir mye mer populært. SMS har lenge vært melkekua for Netcom og Telenor og det kommer den til å være fremover. 80 øre for å sende maks 160 tegn er jo helt latterlig spør du meg. Vil jeg sende bilde, lyd eller skrive bruker jeg heller mail, det koster en brøkdel i forhold til sms og mms. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Sender MMS flere ganger i mnd jeg. Skjønner at det ikke er så mange som gjør det. Av de jeg kjenner så er det kun et fåtall som sender MMS. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har sendt 16 med min nåværende telefon, som jeg har hatt i 1 1/2 år. Før hadde jeg en telefon uten IR eller BT, så da sendte jeg nok fler. Har kanskje sendt 50-60 MMS i løpet av mitt liv! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har både sms og mms inkludert i månedsprisen på abonnement mitt (Djuice Nonstop) og jeg tror jeg totalt har sendt 5 mms-er, og det var kun for å sende bilder for dama til mora til dama... Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 jeg sender vel rundt 25 mms i måneden når jeg er i sverige(Telia kontant kort) og 75 når jeg er i norge (telenor og noextras kontant kort) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 syns ikke det er så nyttig jeg heller. sender nok < 10 i måneden. Lenke til kommentar
noseh Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nå bør vel ikke PRISEN på videotelefoni avskrekke så mange fra bruk av tjenesten i øyeblikket, da både Telenor og netcom kjører kampanjer med fri bruk ut 2006 (nesten i alle fall). Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 prøve videotlf i sverige sist måned og det var helt supert. bra kvalitet på samtalene. men back too topic. MMS blir nok billigere. og sms blir nok billigere i sverige får man meld ned i 19 øre Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 SMS: MMS: GPRS: Videosamtaler: 6525789[/snapback] Enig. I tillegg kan jeg føye på noen andre mobilteknologier: WAP: mp3-avspilling og minnekort: Polyfoniske ringetoner: (til fordel for mp3-ringetoner) Diktafon: Nettlesere (f.eks OperaMini): Kommer seg etter hvert som skjermene blir større. Blåtann: IR: USB: :thumbu: Mindre = bedre: har gått ut av moten og blitt erstattet av tynnere = bedre. Spill på mobil: :thumbdow: (Bare en gang har jeg kjedet meg så mye at jeg gadd å teste spillene på min mobil) Punktet om videotelefoni kan nok gjøre G3 langt mindre lønnsomt enn teleoperatørene har håpet på, men datatrafikkdelen av 3G kan sikkert bli en bedre suksess når nettlesere blir mer aktuellt. Ellers ser jeg nytten med både videosamtaler og MMS men tror bare det er egenskaper man skjeldent har bruk for. (Tror jeg har sendt rundt 5 MMS i mitt liv og mottatt rundt 20) Klart det er kult å teste ut nye ting, men den bølgen med at MMS er kult har vel lagt seg litt nå. Jeg tror større og flatere (smart-)telefoner med større skjerm og mindre tastatur blir mer populært jo enklere det blir å bruke internett på den. Nettlesere, filmavspilling og spill tror jeg vil drive skjermstørrelsene oppover. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Operatørene har valgt dette selv. Rundt 2 kr/MMS er en latterlig høy pris når man kan sende rundt 5 SMS til samme prisen. Forholdet mellom etterspørsel og pris er relativt grunnleggende. Samme gjelder forøvrig med videosamtaler, "ingen" gidder å betale 3-4 ganger mer for å se trynet til en person i en halvtime. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Sender for tiden gratis MMS hver lørdag og søndag (har abb. hos Lyse). Hadde det ikke vært for det så hadde jeg sannsynligvis alldri brydd meg. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 sender gratis hver torsdag her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg