Gå til innhold

Ny mobil, og diverse funksjoner


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg ny mobil, men har gått meg bort i jungelen ab forskjellige mobiler og funksjoner.

Spurte en kompis om hva han ville ha kjøpt, og han svarte SE k800i.(han hadde k750..) Jeg så på den, og likte den med en gang. MEN, den hadde ikke edge eller wifi. Men den var en 3g telefon. Så så jeg på nokia n73 var det? den hadde wifi og edge, usikker på om den hadde umts...

Så kommer spørsmålet hva av dette trenger man(3g, edge, wifi, og andre ting jeg ikke vet om engang)??

 

Det jeg skal bruke mobile til er å ringen sende sms/mms. Har digital kamera og harddiskbasert mp3 spiller, men jeg vil ha noe som jeg kan ha med meg i lomma til en hver tid. Vil jeg ta gode bilder på ferie tar jeg med kameraet, skal jeg på langtur, tar jeg med mp3 spilleren. Men man har alltid mobilen i lomma... så den er et slags kompromis.

 

Jeg vil se "sånn" mobiltv på den, ta små fimer er gøy på fest, lese/sjekke e-post kunne vært greit... Men jeg vet ikke hva jeg "trenger" for jeg vet ikke hva de tidligere nevnte funskjonene gjør...

 

hadde også lyst på en qtec med tastatur, men da begynner de å bli svindyre og tar sikkert stor plass...

 

Jeg vil ha "alt" når eg kjøper noe, selvfølgelig, men det er skjelden mulig...

Derfor lurer jeg på hva folk bruker av dette, og hvilken mobilteleforn som er mest gunstig. Kom frem til at jeg neppe kom til å bruke exel og word på en qtec f.eks, men at msn hadde vært kult. Og så har man jo symbian... huff

 

Kan noe hjelpe meg her? for de som skjøner hva jeg spør om da :D

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg du burde vente til slutten av August, for da kommer Nokia N73 som skal ha det meste av funksjoner. Den har også UMTS (3G). Prisen vil vel ligge på 4000-4200,-. Men K800i (har den ) er også en mobil som er pliktoppfyllende og god til enhver tid. Det kjipe er jo at den ikke har EDGE. Som sagt så er jo EDGE mye mer utbredt og vanligere enn UMTS. UMTS er ikke like utbredt som EDGE siden det er en nokså ny funksjon. Siden du vil ha både EDGE og UMTS så jeg ville anbefalt deg å gå for Nokia N73 ;)

Lenke til kommentar

Hei

Takker for svar, men jeg føler jeg må rette litt.

Jeg er ikke helt sikker på hva en bruker 3g eller edge eller wifi til... Derfor vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Vet ikk eo jeg trenger edge, for jeg vet ikk ehva jeg skal bruke det til, og om det ikke er noe jeg kommer til å bruke, så er jo k800i en fin telefon.. men n73 så bra ut og den har symbian(som er smart??) men vet ikke hva jeg trener/ kan få bruk for av programvare... Den er kanskje ltt treig også? og er større? har funnet ut at jeg liker "litt" småe mobiler, men er også fan av store skjermer.. som tidligere nevnt vil jeg ha pose og sekk, men det re da ikke mulig og jeg må derfor sette meg inn i hva de forskjellige tingene er og bestemme meg for hva jeg trener....

 

Jeg er en gadget freak, så vil ha alt, men når det ikke blir brukt er det ikek vits, og da kan jeg spare penger og få en evt. mindre mobil....

 

ikke lett dette.. :D

 

Hvordan er k800i da? er du generelt fornøyd? savner du edge(til hva den nå brukes til.. overføre data? i hvilken sammenheng?) er det andre ting du ikek liker/er missfornøyd med? og hva er pluss sidene ved edn?

 

takk

Endret av raakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...