Gå til innhold

CPU-pris ned, andre komponenter opp i pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste i et annet sted her om en som sa at nettbutikkene ville øke prisen på andre komponenter (hk, ram, skjermkort osv..) når AMD og Intel kommer med priskutt på CPU?

Selv syns jeg ikke det er logisk, da nettbutikkene priser varene sine etter innkjøpsprisen (som på prosessorene synker med -60% om et par dager)

Skal selv kjøpe meg en X2-et-eller-annet når priskuttet kommer... men skal også kjøpe Am2 HK, skjermkort og muligens RAM.

Lurer på om det er lurt å kjøpe de i forkant? Eller kan jeg trygt vente, og kjøpe alt i lag??

:ermm::ermm::ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er svada fra ende til annen. Det er jo ikke butikkene som "tar regningen" på en prisnedgang fra produsentens side. De priser varene sine etter innkjøpspris + noen få prosent avanse. Avansen blir riktignok mindre i kroner og øre for billige varer, men dette vil igjen gå nogenlunde i balanse siden de selger flere av den billige varen.

EDIT: Hvis de skulle satt opp prisen på hovedkort og minne (dvs. typiske oppgraderingspakker), ville de sansynligvis tapt mer på prisnedgangen, fordi det blir mindre attraktivt for deg og meg å slå til på en liten oppgradering.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...