Gå til innhold

legge opp egen rute til langkjøring

Stian89

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er vanlig med "to langkjøringer". Om ca to uker skal jeg med kjøreskolen utføre det de kaller langkjøring. To elever, en bil, 10timer tur, 5 timer hver. Litt kjipt å sitte i baksetet i 5 timer, men greit nok.. Kun noen dager etter dette, skal vi ha enda en langkjøring, og ettersom jeg forstår, skal denne vare ca like lenge. Forskjellen er at vi på forhond får oppgitt hvor vi skal (a til b), men vi må selv planlegge, dvs finne kart, veier, skilt, ferjeruter, unngå å kjøre mest trafikerte muligheter osv. Er det sånn ved alle kjøreskoler, eller er det bare min som prøver å tyne alle pengene de kan ut av deg.

Om jeg kan lese ferjeruter eller ikke har jo ingenting med mine kjøreferdigheter å gjøre! Jeg ser dette som idioti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er nå med regler om hvor mye påkrevd kjøring man må ha. Det som er viktig er at så lenge du føler at du er i stand til å klare en oppkjøring bør du ikke ha flere timer hos kjørelærer enn du er påkrevd. Det er ikke tvil om at flere kjørelærere presser på flest mulig kjøretimer hos elevene sine. Bare si til kjørelæreren din at du ikke ønsker flere timer enn det som er strengt nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...