plakatmannen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er nokså ny med databaser og php, og finner ikke noe ved å søke. Over til problemet: Jeg har laget en database med en tabell, i den tabellen er det to felter, id og penger. jeg vil at når man åpner en fil, blir "penger" i den ideen man bruker fratrukket f.esk. 10. Ble kanskje litt dårlig forklart, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Koden jeg bruker for å prøve å oppdatere feltet er: ... mysql_query("UPDATE users SET (penger) VALUES ('$penger')"); ... Lenke til kommentar
roac Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er nokså ny med databaser og php, og finner ikke noe ved å søke. Over til problemet: Jeg har laget en database med en tabell, i den tabellen er det to felter, id og penger. jeg vil at når man åpner en fil, blir "penger" i den ideen man bruker fratrukket f.esk. 10. Ble kanskje litt dårlig forklart, men jeg håper noen kan hjelpe meg. Koden jeg bruker for å prøve å oppdatere feltet er: ... mysql_query("UPDATE users SET (penger) VALUES ('$penger')"); ... 6525073[/snapback] Hva med følenge dette? ... mysql_query("UPDATE users SET penger='$penger'"); ... Jeg regner med at MySQL kjører noenlunde standardisert syntax. Men, du bør jo ha en WHERE-bit for å bestemme hvilke rader som skal oppdateres, f eks: ... mysql_query("UPDATE users SET penger='$penger' WHERE id='$id'"); ... Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Tusen takk, det fungerte akkurat som jeg ønsket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå