baz Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 *Asus AS8 *Intel P4 3.2GHz *GeForce 6800GT 128 MB *PSU : Thermaltake X 480w *TwinMos 512Mb X 3 *Samsung 160 Gb Hei alle sammen!! Når jeg starter PC`n,står det : Award Bootblock BIOS v1.0 BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media Drive A error.system halt. Dette har skjedd før,da har det som regel vært nok og "riste"(ganske orginalt)litt i maskinen,og re-starte 5-10 ganger. Da har maskinen fungert normalt,helt til.....nå. Nå kommer jeg meg ikke inn i BIOS engang? Har sjekket: *ledninger,tilkoblinger. *løse deler aka. skruer,fester osv. *hard disk tilkobling *tøket støv av CPU,skjermkort,PSU og kabinett. *kortslutta CMOS (opp til flere ganger) *sjekka batteri til CMOS(også tatt ut og satt inn igjen) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Eller fjerne floppydriven for godt. Ta den ut med andre ord Lenke til kommentar
baz Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Eller fjerne floppydriven for godt. Ta den ut med andre ord 6525331[/snapback] Glemte vel og si at den er ikke instalert i det hele tatt... noen andre forslag? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nei.. Ikke når du ikke kan komme inn i bios Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Sikkert ikke noe i det men du kan prøve å ta ut strøm kablen og bios batterie å la pc stå sånd en natt og prøve på nytt og se om det ble no forskjel jeg vet ikke om det virker jeg mener å huske noen sa det til meg en gang kan hendet det bare virker på gamle pcer Lenke til kommentar
baz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 HURRA Løsning på denne oppgaven var og fornye BIOS,voilà....nå funker alt som før. Takk for all hjelp...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå