Gå til innhold

GamingPc ca. 13k. Ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger han bedre PSU?

 

Følger med en Antec smartpower 2.0 450W med 2 12V rails (15A* 17A) . Den skal da duge så det holder til det oppsettet.

Bygde nettopp en lignende pc med en noe svakere Thermaltake 430W, og det fungerer helt ypperlig.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Du trenger en bedre Power Supply enn det som følger med kabinettet.

Hiper Type-R 580w , Tagan 480w eller bedre , OCZ Powerstream 520 ,

Enermax 465 e.l,

6534595[/snapback]

 

Når du føstst skal bruke 13K på en PC er 'hjertet', PSU ikke noe su skal slurve med.

Det er snakk om + 3-400 kr,- for å få noe skikelig.

Du vet sikker hvordan 'dual rail' fungerer , det er driiiit.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det jeg prøver å si er at det er en "skikkelig" PSU fra Antec som har godt rykte når det gjelder strømforsyninger. Er enig i at han bør ha en bedre PSU dersom han har planer om SLI osv, men til det oppsettet han har der så holder den i lange baner. Enveis 12V rail er jo "avlegs", ser ikke pointet i å tviholde mer på det.

 

Totalpakken på 1k (kabbis og PSU) synes jeg gir mye for pengene fordi kabinettet også er allright og det holder et bra støynivå.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Kort sagt: JA strømforsyningen holder til oppsettet ditt. Det er ikke den mest kraftige PSU'en beregnet på hardcore overklokkere osv, men den duger til de aller fleste standard oppsett.

 

Skal du ha det oppsettet ditt en stund og kanskje legge til en harddisk, uten noe særlig overklokking så vil det fungere helt ypperlig

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Intel (merk! atx 2.x rekommendasjon) går vekk fra dual rail atx.2.2 (uoiffisiellt) fordi de ikke klarer å loade enkelte SLI eller crossfire kombinasjoner.

Så mye for dual +12v rail med 'current limiters' . Blah....

Dette er også offisiellt publisert..

'Future proof' PSU er single rail PSU med +12v = 30A eller mer både for single/dual core og single/dual Gfx .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Vel ...

Det er mange med nyinnkjøpte 939 og M2 system som ikke får bootet/postet med utilstrekkelig PSU .

Bee warned ..

Med 'det 'budsjettet du har synes jeg du skulle anskaffe deg en PSU som er i øverste kvalitets sjiktet mtp både +12v amp og renomme'e.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hmm, daså, da tror jeg vel at det meste sitter i boks, er vel bare om det vil være mye forskjell i lydkvaliteten på det integrerte lydkortet og Extrmemusicen uten å kjøpe bedre høyttalere, noe som jeg kanskje gjør. Ellers ser det ut for at det burde fungere :)

 

Takker for alle foreløpige svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...