Gå til innhold

GamingPc ca. 13k. Ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

Hei, så snart prisene på prosessorene raser ned skal jeg kjøpe meg ny data, og endelig bli kvitt min gamle maksin med pentium 2 :blush:

 

Data

 

Første gangen jeg skal bygge, så ser dette bra ut?

Maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling, høring av musikk, filmtitting og vanlig internettbruk.

Prisen ligger nå på 12399kr, men kan godt gå opp til 13000kr hvis nødvendig.

 

Jeg har mus og skjerm, så det trenger jeg ikke.

Og vil strømforyningen i kabinettet holde?

 

Takker for alle svar :)

 

Edit: Meget liten sansynlighet for at den skal overklokkes noe.

Endret av Seebastian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligner ganske mye på min, bare at jeg har 4200+ x2 (dualcore)

Du har valgt samme skjermkort som meg.

 

Du har en fin spill PC der, du greier nok iallefall å kjøre bf2 og cs på fullt, og muligens den klarer litt musikk og internet og, ja :p

 

Fin pc det der.

Endret av erixz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
For å være ærlig så vet jeg ikke, men er ikke AM2 noe dyrere enn socket 939? Og etter alt jeg har hørt så er ikke ytelsen så mye bedre enn socket 939.

6526028[/snapback]

 

prisene ligger på ca. det samme, og am2 er også bedre med tanke på at det har ddr2, noe som gjør foreks. en oppgradering til k8l når den kommer lettere

(tipper k8l bruker ddr2)

Lenke til kommentar

Akk, nå som prisene har rast endres oppsettet litt.

 

Siden jeg ikke har peiling på DDR2-RAM, så lurer jeg på om noen har noen anbefalinger?

Jeg skal ha 2Gb ram som skal koste ca. 2000 kr.

 

Her er den oppdaterte listen

Data

 

Edit: Kommer strømforsyningen til å holde? eller må jeg skaffe en kraftigere en?

Endret av Seebastian
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg tenkte jeg skal gå løs på oppsettet ditt. :) Sjekk prisen på X2 5000+ nå. Siden det er liten sannsynliget for overklokking så gå for DDR2-800-brikkene med CL5. Kutt ut den ekstra CD-brenneren, DVD-brenneren er tilstrekkelig. Jeg vet ikke hvor bra strømforsyningen i det kabinettet er, så jeg ville kjøpt en Forton/Source 400W eller Hiper. Lydkortet på hovedkortet er bra nok, så kutt ut det som er ekstra.

 

Jeg ville også kjøpt et billigere hovedkort: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, PCI-Ex16 1249 kr

 

Det er ikke problemer med de skjermkortene, med mindre det er produksjonsfeil på enkeltkort. Isåfall får kjøperen et nytt. Jeg har faktisk bygd en pc med XFX 7900GT og det var utmerket.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
det er etter min mening vært den ekstra dvd leseren sammen med en dvd brenner

6534185[/snapback]

Hvorfor det? For å brenne "on the fly"? Det er usikker og anbefales ikke. For eksempel i Nero så vil den med standardinnstillinger først kopiére originalen til harddisken og så brenne den ut. Det er den sikre måten å gjøre det på. Så jeg mener det er nok med en DVD-brenner.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
kjøp deg en alu kabinett... så slipp du å bær en 15 - 20 kg tung box rundt...  kjøp det du har lyst på seff... men det er et forslag da...

6534325[/snapback]

Jeg er helt enig i det. Pcen jeg har sitter i et silverstone-kabinett på rundt 18 kg alene (det har fått det riktige navnet ivertfall). Med innhold så er det tungt å ta med seg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...