Gå til innhold

PC som alternativ til DVD opptaker

Anbefalte innlegg

Er nå i ferd med å kjøpe meg Media PC og trenger råd.

Har idag en Digital parabol fra UPC (Motorola DVI-5000). Min VHS har tatt kvelden og tenkte bruke min nye PC som en slags DVD opptaker.

Hvilken type TV kort trenger jeg innstallere i PC'n for å kunne bruke denne som opptaker? Kunne tenke meg løsningen med å se på en kanal mens jeg tar opp på annen. Har ikke TV og kommer utelukkende til å bruke prosjektor (Infocus 4805) og det gjør det hele litt mer komplisert er jeg redd.

Noen som har tips?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPC leverer ikke parabol?

Du mener vel UPC Digital kabel-tv? Eller tenker du på Viasat eller Canal Digital via parabol?

Såvidt jeg vet, er det ingen måter å få digital-signalet rett inn i PCen hos UPC. Du må enten ha et skjermkort med video inn, eller et tv-kort med samme mulighet, som du så kobler til video-ut kontakten på tuneren.

Dersom det er Viasat eller Canal Digital parabol du har, kan du få de digitale signalene rett inn i PCen ved å kjøpe et DVB-S kort og en cam-modul du kan sette kortet inn i. Dersom det er Canal Digital kabel-tv du har, kan du skaffe et DVB-C kort + cam. Dvs. at disse DVB kortene overtar fullstendig for dekoderen.

Ved å få de digitale signalene rett inn i Pcen, vil opptakene få mye bedre kvalitet enn dersom du må gå omveien via analoge signaler.

Om du bruker en tv eller projector spiller vel egentlig ingen rolle med DVB kort, men dersom du har en UPC kabel-tv dekoder, må signalene gå om PCen. Og som kjent blir kvaliteten med analoge signaler dårligere for hvert ekstra ledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...