Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på ferie nå, og selvfølgelig havnet laderen til kameraet mitt i feil bagasje og derfor befinner den seg på en annen kant av landet. Derfor lurte jeg litt på om kameraet vil lade når det er koblet til pcen slik som mobilene/ipod gjør eller må jeg belage meg på en bildefri ferie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny lader eller nøjes med de 500-1000 billeder du kan tage med det opladte batteri.

 

Eller også kunne du jo prøve at skrive hvor i landet du er - mon ikke der er en fra forumet i nærheden, der kunne stille sin lader til rådighed for en opladning eller 2 :dribble:

Lenke til kommentar
Ny lader eller nøjes med de 500-1000 billeder du kan tage med det opladte batteri.

 

Eller også kunne du jo prøve at skrive hvor i landet du er - mon ikke der er en fra forumet i nærheden, der kunne stille sin lader til rådighed for en opladning eller 2  :dribble:

6524895[/snapback]

 

Det gikk akkurat tom for batteri :/ Jeg befinner meg på en ganske øde øy på sunnmøre og det er langt til nærmeste fotobutikk så jeg sitter litt fast.

Lenke til kommentar

Alle Li-ion batterier har samme spenning; 3.6V eller et multiplum av dette dersom det er flere celler. Det ligger låst i batteriteknologien. Jeg tror 350D har 2 celler og dermed en spenning på 7.2V.

 

Passer batteriet, så er det sannsynlig at også spenningen er riktig, så lenge A50 brukte Li-ion-batteri. Det bør være relativt enkelt å google seg frem til.

 

Edit: Det ser ut til at A50-batteriene var 6V NiMH batterier. Da kan du ikke bruke samme lader.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Alle Li-ion batterier har samme spenning; 3.6V eller et multiplum av dette dersom det er flere celler. Det ligger låst i batteriteknologien. Jeg tror 350D har 2 celler og dermed en spenning på 7.2V.

 

Passer batteriet, så er det sannsynlig at også spenningen er riktig, så lenge A50 brukte Li-ion-batteri. Det bør være relativt enkelt å google seg frem til.

6524925[/snapback]

 

Takk for svar. Jeg prøvde akkurat nå, men det virker ikke som batteriet lader for laderen vil ikke lyse.

Lenke til kommentar

Fra photoshop.dk s hjemmeside:

Canon NB-2LH Li-ION batteri - originalt Canon Li-ION batteri der anvendes til følgende Canon digitale produkter;

 

Canon MVX 200 serien

Canon MV6iMC mini DV

Canon PowerShot S30

Canon PowerShot S40

Canon PowerShot S45

Canon PowerShot S50

Canon PowerShot S60

Canon PowerShot S70

Canon EOS 350D

 

Hvis batteriet passer mon ikke det så er fra et S50 ? så skulle det jo kunne lade sig gøre

Lenke til kommentar
Fra photoshop.dk s hjemmeside:
Canon NB-2LH Li-ION batteri - originalt Canon Li-ION batteri der anvendes til følgende Canon digitale produkter;

 

Canon MVX 200 serien

Canon MV6iMC mini DV

Canon PowerShot S30

Canon PowerShot S40

Canon PowerShot S45

Canon PowerShot S50

Canon PowerShot S60

Canon PowerShot S70

Canon EOS 350D

 

Hvis batteriet passer mon ikke det så er fra et S50 ? så skulle det jo kunne lade sig gøre

6524950[/snapback]

 

Det kan kanskje hende laderen ikke virker fordi batteriet passer. Den ser litt slitt ut. Laderen hører selvfølgelig til en S50, ikke A50 som jeg skrev :)

 

Jeg får spørre litt pent om jeg kan få låne et kamera med noen andre. Det var bare litt synd at jeg ikke fikk brukt 350'en.

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...