PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det hadde vært artig hvis akam hadde testet kameraet i SE K800i, for å få sett hvordan det klarer seg i konkurranse med et vanlig digitalkamera. Fikk referert en test av denne mobilen, der det ble hevdet at objektivet var ganske skarpt. Det er jo ikke så rart, med tanke på at det skulle være relativt greit å lage et skarpt fastobjektiv med en slik brennvidde. Hva med å samarbeide med mobilforumet om en test? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Amobil testa denne for ei tid sidan, og fekk Erik Faarlund til å kommentere bileta, samanlikna med vanlege kompaktkamera. Du kan lese testen her. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Takk for info. Kunne likevel tenkt meg en test der man tar de samme bildene som tas til vanlige kameratester, slik at vi kan sammenligne direkte. Lurer på om snikfotografen på Huk har blitt inspirert av dette utsagnet fra amobil: "Men er favorittmotivet deg selv på stranden i sommer, så kommer du langt med en K800i i badeshortsen." Edit: Husk å ta den ut av badeshortsen før du hopper ut i Oslofjorden, Nordsjøen eller hvor du måtte befinne deg. Endret 20. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det har vært luftet med redaktøren før og det er planer om å gjøre det, men jeg lover ingenting Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Takk for at dere i alle fall tenker på det. Synes det er høyaktuellt, spesiellt for oss som bare skal ha et nr2 kamera til å altid ha i lommen. Mobil har man jo altid med, så det hadde vært greit å vite hvor godt det yter, med bedre bildeeksempler enn det som fantes i Amobils test. Håper dere finner det like interessant som meg. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 jeg ser på saken akkurat som det du gjør, men problemet er tid og ressurser til å utføre dette, men om ingen ordner det så skal jeg se om det ikke er mulig for meg å ta denen saken mot en test, dette er da ikke sikkert Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg synes også det høres ut som en veldig god ide. Når Sony tør kalle mobilen for Cybershot, så bør det tåle å bli testet som et kompaktkamera. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg vil si meg enig her, det kunne vært artig å teste opp mot et cybershot kamera fra sony da vil vi også se hvor godt dette cybershot-mobil-kameraet faktisk er Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 God ide dette. Selv mener jeg at de kunne testet det mot et Sony digitalt kamera med 3.2mp og se hvilket som kom best ut( kamera selvsagt) eller bare sjekke hvor godt mobilkamera kunne hevde seg mot de skikkelige kamera. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har selv kjøpt meg denne mobilen og må si jeg er rimelig imponert over kvaliteten på bildene. Jeg gjorde et forsøk med en utskrift i A4 format. Og det gikk faktisk rimelig bra. Ble veldig imponert av det som kom ut. Men kan selvfølgelig langt ifra sammenliknes med mitt gamle Fijifilm s304 (?? tror det var det som var navnet) som også var 3,2 mp. Men jeg er ihvertfall godt fornøyd med denne mobilen som et 2nd kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå