Gå til innhold

World Jump Day, var det noen som hoppet i dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hehe. Absolutt en gimmik ja :=)

Iht. Newtons lover kunne hele jordens befolkning samlet seg på 1kvm og hoppet og bælja og rulla rundt. .Ville ikke hatt noen effekt på jordas bane... ^^

Lenke til kommentar

Ja jeg gjorde det, er lenge siden jeg hørte om det for første gang, så helt siden da har jeg vært klar for denne store dagen.

Men jeg skjønner jo som de fleste andre at dette bare er tull, det vil jo ikke være mulig, men jeg hoppet likevel jeg, bare sånn for moro skyld.

Skal bli spennende å se når resultatene kommer opp på worldjumpday.org om noen dager, hva konklusjonen egentlig blir. :!:

Lenke til kommentar

Om alle hopper verda rundt samtidig vil jo ingenting skje, tyngden frå menneskene i Norge vil bli utjevna av dei i Australia osv. Slår du ein ball frå begge sider vil den ikkje flytte seg :p

Har egentlig hoppa ganske mykje i dag, kanskje eg traff det riktige tidspunktet.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Om alle hopper verda rundt samtidig vil jo ingenting skje, tyngden frå menneskene i Norge vil bli utjevna av dei i Australia osv. Slår du ein ball frå begge sider vil den ikkje flytte seg :p

Har egentlig hoppa ganske mykje i dag, kanskje eg traff det riktige tidspunktet.

6525486[/snapback]

Ehm.. Dette er jo ikke HELT riktig da :)

Dvs.... du har rett i at hvis man "slår en ball på begge sider beveger den seg ikke", men jordens hoppende befolkning er ikke distribiduert likt utover hele kloden ^^

Det er newtons tredje lov som setter en stopper for prosjektet. Jeg siterer fra wiki: Newton's Third Law states that for every action there is an equal and opposite reaction... Prøv å løfte deg selv etter hodet (ta tak i hodet ditt og dra alt du kan OPPOVER!) :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Nor_Beret: Et Forsøk!

Heng en Ping Pong-ball i en tråd. Fest på en klesklype. Åpne klesklypen og legg mellom en tynn plastbit som gir etter for presset etter en liten stund. Hva skjer med Ping Pong-ballen?

6529514[/snapback]

Joda, men dette innebærer seperasjon av pingpong-ballen og klesklypen. Den "hoppende menneskemassen" har ikke nok energi til å unnslippe jordens gravitasjon.

Skal pingpongforsøket være en analogi til hopp-hopp-etter-wirkola!-prosjektet må disse være knyttet sammen med en kraftig strikk, og hva skjer da med konstruksjonen? Riktignok skaper du instabilitet i konstruksjonen (ball+klesklypen), men den generelle "banen" rundt ett annet objekt ville ikke endres... Når det kommer til mennesker/jorden utgjør den aktive part i et hoppeprosjekt en så forsvinnende liten masse at instabilitetsfluktasjoner ikke engang er ett tema. :thumbup:

Now flame!

Lenke til kommentar
Jeg bare undres hva romvesnene som studerer oss på avstand tror om oss..

Plutselig en dag begynner folk å hoppe i hytt og pine for ingen opplagt grunn  :dontgetit:

6555083[/snapback]

Av alt det dumme me gjer er nok ikkje litt hopping det værste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...