834HF42F242 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 I dag er det World Jump Day. Presis klokka 12:39:13 den 20. juli hoppet "hele verden". Hoppet du? Jeg glemte det helt ut, og så ikke varselmailen før nå, en halvtime for sent. [Hva er World Jump Day?] Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Er du gal, jeg har ikke lyst til å ta del i en begivenhet som har som mål å kaste jorden ut av sin faste bane rundt solen :o Det er ett nei forresten Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Kunne gjort det for moroskyld.... hehehe! Det hele er egentlig bare en gimik, så det hadde ikke vært farlig om hele verdensbefolkningen hoppet en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hehe. Absolutt en gimmik ja :=) Iht. Newtons lover kunne hele jordens befolkning samlet seg på 1kvm og hoppet og bælja og rulla rundt. .Ville ikke hatt noen effekt på jordas bane... ^^ Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja jeg gjorde det, er lenge siden jeg hørte om det for første gang, så helt siden da har jeg vært klar for denne store dagen. Men jeg skjønner jo som de fleste andre at dette bare er tull, det vil jo ikke være mulig, men jeg hoppet likevel jeg, bare sånn for moro skyld. Skal bli spennende å se når resultatene kommer opp på worldjumpday.org om noen dager, hva konklusjonen egentlig blir. :!: Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Altså.. det er kaldt nok hær i nord, så jeg støttet ikke det forsøket. Dessuten sto jeg i en stige når man skulle hoppe, så det fristet egentlig fint lite med et hopp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Om alle hopper verda rundt samtidig vil jo ingenting skje, tyngden frå menneskene i Norge vil bli utjevna av dei i Australia osv. Slår du ein ball frå begge sider vil den ikkje flytte seg Har egentlig hoppa ganske mykje i dag, kanskje eg traff det riktige tidspunktet. Endret 20. juli 2006 av zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Om alle hopper verda rundt samtidig vil jo ingenting skje, tyngden frå menneskene i Norge vil bli utjevna av dei i Australia osv. Slår du ein ball frå begge sider vil den ikkje flytte seg Har egentlig hoppa ganske mykje i dag, kanskje eg traff det riktige tidspunktet. 6525486[/snapback] Ehm.. Dette er jo ikke HELT riktig da Dvs.... du har rett i at hvis man "slår en ball på begge sider beveger den seg ikke", men jordens hoppende befolkning er ikke distribiduert likt utover hele kloden ^^ Det er newtons tredje lov som setter en stopper for prosjektet. Jeg siterer fra wiki: Newton's Third Law states that for every action there is an equal and opposite reaction... Prøv å løfte deg selv etter hodet (ta tak i hodet ditt og dra alt du kan OPPOVER!) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Nor_Beret: Et Forsøk! Heng en Ping Pong-ball i en tråd. Fest på en klesklype. Åpne klesklypen og legg mellom en tynn plastbit som gir etter for presset etter en liten stund. Hva skjer med Ping Pong-ballen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Nor_Beret: Et Forsøk! Heng en Ping Pong-ball i en tråd. Fest på en klesklype. Åpne klesklypen og legg mellom en tynn plastbit som gir etter for presset etter en liten stund. Hva skjer med Ping Pong-ballen? 6529514[/snapback] Joda, men dette innebærer seperasjon av pingpong-ballen og klesklypen. Den "hoppende menneskemassen" har ikke nok energi til å unnslippe jordens gravitasjon. Skal pingpongforsøket være en analogi til hopp-hopp-etter-wirkola!-prosjektet må disse være knyttet sammen med en kraftig strikk, og hva skjer da med konstruksjonen? Riktignok skaper du instabilitet i konstruksjonen (ball+klesklypen), men den generelle "banen" rundt ett annet objekt ville ikke endres... Når det kommer til mennesker/jorden utgjør den aktive part i et hoppeprosjekt en så forsvinnende liten masse at instabilitetsfluktasjoner ikke engang er ett tema. Now flame! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Nei! Jeg klarte å glemme det.. Jaja Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det har dessuten dårlig effekt hvis hele verden hopper presis klokka 12:39:13, ettersom tidsforskjellen rundt om på kloden er såpass stor... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg bare undres hva romvesnene som studerer oss på avstand tror om oss.. Plutselig en dag begynner folk å hoppe i hytt og pine for ingen opplagt grunn Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg bare undres hva romvesnene som studerer oss på avstand tror om oss..Plutselig en dag begynner folk å hoppe i hytt og pine for ingen opplagt grunn 6555083[/snapback] Av alt det dumme me gjer er nok ikkje litt hopping det værste Lenke til kommentar
trøls Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 For at det skal ha noen effekt, må hopperne unnslippe jordens tyngdekraft. EOD. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 ... og det var det vel bare Chuck Norris som klarte. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Ifølge Wikipedia trenger man en fart på 11,2 km/s. Det er før man begynner å kompensere for luftmotstand. Ser ikke bort fra at han klarte det, nei. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ... og det var det vel bare Chuck Norris som klarte. 6557631[/snapback] Hva er greia med Chuck Norris?!? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 ... og det var det vel bare Chuck Norris som klarte. 6557631[/snapback] Hva er greia med Chuck Norris?!? 6581184[/snapback] Chick norris er bare genial Han tror han er god, men er det ikke derfor brukes det å lage vitser om han osv.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvis Chuck ville hatt jorden ut av bane hadde han vel uansett bare gitt den et dugelig rundspark. Alt tyder på at han er fornøyd med ting slik de er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå