Gå til innhold

Vil telefon med Netcomlås fungere med Chess sim?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei.

men, det jeg kan anbefale deg og gjøre, er som følger:

- Kjøp telefonen på lefdal, tror den koster 295,- med fri120 abo fra telenor.

- Dagen etter kjøpet ringer du telenor og sier at du gjerne vil ha opratørlåskoden siden du har bundet deg til de i 12mnd.

- neste dagen igjen ringer du telenor på nytt og sier opp abo, da har di faktisk fått en 6280 til 1700,-

i nesten alle butikker/nettbutikker ligger denne telefonen på 3000 uten abo.

Så den fremgangsmåten jeg kom med er jævlig bra, men veldig sleip :p

Endret av mobilfreaken
Lenke til kommentar

Hvor mye koster det å si opp abo før bindingstiden er utløpt? Det tilkommer vel bruddgebyr eller noe i den duren.. vet du noe om det?

Er det Telenor også Elkjøp tilbyr til 6280?

Endret av Dr. Phil
Lenke til kommentar
nei.

men, det jeg kan anbefale deg og gjøre, er som følger:

- Kjøp telefonen på lefdal, tror den koster 295,- med fri120 abo fra telenor.

- Dagen etter kjøpet ringer du telenor og sier at du gjerne vil ha opratørlåskoden siden du har bundet deg til de i 12mnd.

- neste dagen igjen ringer du telenor på nytt og sier opp abo, da har di faktisk fått en 6280 til 1700,-

i nesten alle butikker/nettbutikker ligger denne telefonen på 3000 uten abo.

Så den fremgangsmåten jeg kom med er jævlig bra, men veldig sleip :p

6524797[/snapback]

Men da må du vel også betale 229,- kroner i 12 måneder i abonnememts avgift. Som blir 2748 kroner tilsammen.

Lenke til kommentar

ser det er noen som ikke forstår fremgangsmåten min her, så jeg forklarer igjen.

telefonen koster 300 med fri120 og 12mnd binding.

hvis du bryter abo koster det deg 1400, men da har du sagt opp abo, og får da ikke flere regninger.

så da har telefonen kostet deg 1700 ;)

NB NB! husk og be om opratørlåskoden FØR du sier opp abo ;) da får du den gratis :D

Lenke til kommentar
ser det er noen som ikke forstår fremgangsmåten min her, så jeg forklarer igjen.

hvis du bryter abo koster det deg 1400, men da har du sagt opp abo, og får da ikke flere regninger.

NB NB! husk og be om opratørlåskoden FØR du sier opp abo ;) da får du den gratis :D

6525032[/snapback]

Men dette rimer jo ikke helt med:

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...operatorlas.tnm

Enkelte mobiltelefoner har såkalt operatørlås. For Telenors mobilkunder betyr det at telefonen kun kan benyttes med SIM-kort fra Telenor de første 12 månedene etter at telefonen er kjøpt.

...

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned.

...

12 måneder etter du har kjøpt en operatørlåst telefon, kan du få utlevert operatørlåskoden uten kostnad.

Har Telenor Mobil en annen praksis når man ringer dem?

Lenke til kommentar

6525032[/snapback]

Enkelte mobiltelefoner har såkalt operatørlås. For Telenors mobilkunder betyr det at telefonen kun kan benyttes med SIM-kort fra Telenor de første 12 månedene etter at telefonen er kjøpt.

...

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned.

...

12 måneder etter du har kjøpt en operatørlåst telefon, kan du få utlevert operatørlåskoden uten kostnad.

6525354[/snapback]

Det der gjelder hvis du bare har en mobil med opratørlås.

hvis man kjøper en mobil med opratørlås om 12mnd binding kan man få koden uten ekstrakostnader med en gang.

Dette er noe jeg vet 120% sikkert, siden jeg nettopp har fått denne koden :)

du kan enten ringe, eller sende en mail :D

Lenke til kommentar

6525032[/snapback]

...

...

6525354[/snapback]

Det der gjelder hvis du bare har en mobil med opratørlås.

hvis man kjøper en mobil med opratørlås om 12mnd binding kan man få koden uten ekstrakostnader med en gang.

Dette er noe jeg vet 120% sikkert, siden jeg nettopp har fått denne koden :)

du kan enten ringe, eller sende en mail :D

6528108[/snapback]

Det er isåfall opptil den du prater med på telenor.

Det er ikke fast praksis at dette blir gjort, har vært borti mange kunder som har prøvd å få dette gjort.

Lenke til kommentar

Det er ikke fast praksis at dette blir gjort, har vært borti mange kunder som har prøvd å få dette gjort.

6528281[/snapback]

Da er det en del som bruker denne praksisen på telenor.

jeg vill forsikre meg om at det var slik før jeg gjordet det, så jeg sendte mail to ganger, og ringte en gang, alle gangene fikk jeg beskjed om at:

Hvis man har binding kan man få utdelt opratørlåskoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...