Jon-H Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Har planlagt å kjøpe meg en ny PC i August en gang. Har noen spørsmål og er på generell utkikk etter anbefalinger. Skal ikke ha skjerm, tastatur eller mus. 10 000 er et utgansgspunkt, men kan legge i mer hvis det er gode grunner til det. Jeg bruker PC'en hovedsaklig til kontorapplikasjoner og musikk/video. Spiller så og si aldri. Det viktigste for meg er å kunne kjøre mange applikasjoner og skript samtidig uten at de begynner å hakke. Kjører til en hver tid en ganske stor database som oppdateres og gjøres spørringer mot. Vil kunne drive med flere andre ting samtidig på PC'en med denne kjørende i bakgrunnen uten problemer. Må ha firewire. Trenger også å kunne ha 2 monitorer koblet til PC'en. Trenger ikke noe fancy skjermkort for å kjøre 3D spill, men må altså kunne støtte to skjermer og spille videoer helt fint. Kunne veldig godt tenkt meg en SFF type kabinett. Ikke nødvendigvis Shuttle, men i alle fall et forholdsvis lite kabinett. Trenger plass til 2 disker og DVD-brenner. Hvis jeg kunne fått PC'en jeg spesifiserer ferdigbygd og tilsendt hadde jeg foretrukket det, men kan også bygge selv dersom dette blir mye rimeligere eller det blir vanskelig å få akkurat det jeg vil ha ellers. Litt bekymret for å måtte bygge i et mATX kabinett, men det går nok det og. Er på utkikk etter generelle anbefalinger, men har også noen konkrete spørsmål. -Har tenkt meg å kjøpe en Raptor som OS disk og kjøre databasen på. Lurt? Hvilken bør jeg i så fall gå for? -Ser at Pentium Core Duo 2 får kjempekritikk på Toms Hardware, men bør jeg gå for den eller noe AMD? Skal som sagt ikke ha noen rå spillmaskin, men ytelse på andre områder er viktig. Gjerne tips om gode hovedkort/prosessor komboer. (mATX) -Minne? 1GB, 2GB? Hva trenger jeg for å kjøre masse applikasjoner samtidig? -Skjermkort. 2xDVI. Hva kan jeg slippe unna med som er et OK kort. Ikke anbefal noe overkill. Ellers kan jeg godt tenke meg at jeg vil trenge mer enn to harddisker etter hvert, hva er gode alternativer for eksterne harddisker? Hvilke netshoper er billigst/best? Edit: Bør kanskje legge til at jeg ikke planlegger å overklokke noe. Vil helst ha en stillegående PC, men er ikke supersensitiv overfor støy. Endret 20. juli 2006 av Jon-H Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei! Her er et forslag: Kontorpc SFF 10k. Pcen vil være kraftig og stille. AMD skal dumpep prisene snart tror jeg, så da får du en kraftigere cpu for pengene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå