ElderScrollsinisten Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei alle sammen! begynte å bygge min første PC i går og da fant jeg ingen ledning som skulle ned i 12V/P4 kontakten for CPU strøm som gikk fra min Aspire Chameleon 550W 24pin strømforsyning. Er det slik at denne bare er med på 20 pinners strømforsyninger, eller har jeg et stort problem? En annen ting jeg lurer på er om jeg burde fordele mest mulig av komponentene i maskinen på de forskjellig kabelgrenene med ledninger som kommer ut av strømforsyningen, eller om det er hipp som happ. Takker for alle svar på hvilket som helst av spørsmålene! Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) bump...bare flesk til med svar, jeg trenger dem! Edit: Lurer forresten på en ting til! fant ikke noen bryter som skulle skirte 120/220Volt spenning selv om det sto 120/220 volt utenpå... noen tanker om dette? Endret 20. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 kan svare på noe, når det gjelder 120/220 volt bryteren du savner, så er det ofte det er automatisk inni PSU'en. dvs, den regulerer selv om det er 120/220V. når det gjelder fordeling på de forskjelige grene, kan du godt fordele det litt, men hardisker, cd'rom osv. trekker ikke så mye strøm, så disse kan du egentlig ha på samme (hvis plass da) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du får nok lete mer nøye etter P4 kontakten, det er IKKE den som henger på 24-pin kabelen men en egen kabel... På enkelte PSUer er det en 8-pin som kan deles i 2... Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) OK takker for alle svar hittil og håper på enda flere! Leter etter delbar kontakt. Edit: Det er nødt til å være automatisk siden ikke er noen brytere altså... (Lettet) Fant den delbare kontakten!!! Fordeler også jevnere. takker og bukker for alle svar. dere har vært til stor hjelp! Endret 20. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 tror jeg trenger noe av den samme hjelpen: på min Aspire ATX-AS500W 12V strømforsyning mangler det en 16pin kontakt(P2). Dvs, det er nå en ledig slot på hovedkortet til en slik kontakt, etter at jeg byttet den gamle PSu'n. Jeg har to "ledige" ledninger på den nye PSU'n; en 6-pins og en 4-pins kontakt. skal disse kobles til den ledige sloten? tror det kun er 6-pinsen som passer... setter stor pris på hjelp med dette! mb Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 16-pin kontakt er svært uvanlig. Aner ikke hva det kan være. Har du et bilde? Her ser du det som er vanlig: http://www.atxpowersupplies.com/choosing-a-power-supply.htm Lenke til kommentar
buljong Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 16-pin kontakt er svært uvanlig. Aner ikke hva det kan være. Har du et bilde?Her ser du det som er vanlig: http://www.atxpowersupplies.com/choosing-a-power-supply.htm 6555784[/snapback] bilde finner du i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607932 kan forøvrig fortsette hjelpen der =) takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå