Gå til innhold

Mangler 12V/P4 ledning på 24 pin?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! begynte å bygge min første PC i går og da fant jeg ingen ledning som skulle ned i 12V/P4 kontakten for CPU strøm som gikk fra min Aspire Chameleon 550W 24pin strømforsyning. Er det slik at denne bare er med på 20 pinners strømforsyninger, eller har jeg et stort problem?

En annen ting jeg lurer på er om jeg burde fordele mest mulig av komponentene i maskinen på de forskjellig kabelgrenene med ledninger som kommer ut av strømforsyningen, eller om det er hipp som happ.

Takker for alle svar på hvilket som helst av spørsmålene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan svare på noe, når det gjelder 120/220 volt bryteren du savner, så er det ofte det er automatisk inni PSU'en. dvs, den regulerer selv om det er 120/220V. ;)

når det gjelder fordeling på de forskjelige grene, kan du godt fordele det litt, men hardisker, cd'rom osv. trekker ikke så mye strøm, så disse kan du egentlig ha på samme (hvis plass da) ;)

Lenke til kommentar

OK takker for alle svar hittil og håper på enda flere! :thumbup: Leter etter delbar kontakt.

Edit: Det er nødt til å være automatisk siden ikke er noen brytere altså... :) (Lettet) Fant den delbare kontakten!!! :dribble: Fordeler også jevnere. takker og bukker for alle svar. dere har vært til stor hjelp! :D

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

tror jeg trenger noe av den samme hjelpen:

på min Aspire ATX-AS500W 12V strømforsyning mangler det en 16pin kontakt(P2). Dvs, det er nå en ledig slot på hovedkortet til en slik kontakt, etter at jeg byttet den gamle PSu'n. Jeg har to "ledige" ledninger på den nye PSU'n; en 6-pins og en 4-pins kontakt. skal disse kobles til den ledige sloten? tror det kun er 6-pinsen som passer... setter stor pris på hjelp med dette!

mb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...