Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nå er det sånn at på mitt nye skjermkort, Radeon X850XT, er det 2stk 4-pins kontakter. Den ene kobles til molex, og en annen skal trolig kobles til en slik 4-pins kontakt som f.eks floppy'en får strøm fra. Det rare er at kontakten fra PSU ikke passer med kontakten, noe som, i følge Netshop, gjør at kortet får for lite strøm, noe som igjen fører til høyfrekvent hyling. Legger ved et bilde, så blir det sikkert lettere å forstå 1 = kontakten som ingen av kontaktene fra PSU passer. 2 = molex kontakten Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du skal kun bruke "store" molex-kontakten til strøm. Den andre connectoren er til front-panel video, så vidt jeg har lest. Men dette burde da så i manualen til kortet ditt (?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du skal kun bruke "store" molex-kontakten til strøm. Den andre connectoren er til front-panel video, så vidt jeg har lest. Men dette burde da så i manualen til kortet ditt (?) 6524353[/snapback] Hehe... det eneste som fulgte med av manualer var en hurtiginstallasjons-guide Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Bruker du ATItool eller lignende? Mitt X850 hyler også noe sykt, men kun når jeg bruker ATItool. Etter jeg avinstallerte det så har det funket fint. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Legg inn driveren til skjermkortet så kanskje viften roer seg Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Dette er vel snakk om en sinnsyk høyfrekvent pipelyd og ikke det at viften går på fulle mugger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Bruker du ATItool eller lignende? Mitt X850 hyler også noe sykt, men kun når jeg bruker ATItool. Etter jeg avinstallerte det så har det funket fint. 6525510[/snapback] Bruker noe som heter Ati Tray Tools til å regulere viftehastigheten. Avinstallerte akuratt AtiTool, så nå får vi se om pipinga forsvinner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå