f00b Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei folkens Jeg har en Windows Server 2000 som står som domenekontroller, med AD med ca. 15 brukere og exchange, med . Jeg skal sette opp en ny server med Win Server 2003, ellers skal den være helt identisk med den gamle. Jeg sitter å planlegger litt nå, det er første gang jeg gjør dette, så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om hva jeg bør huske å sanke inn av informasjon før jeg begynner prosessen? Lenke til kommentar
roac Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei folkens Jeg har en Windows Server 2000 som står som domenekontroller, med AD med ca. 15 brukere og exchange, med . Jeg skal sette opp en ny server med Win Server 2003, ellers skal den være helt identisk med den gamle. Jeg sitter å planlegger litt nå, det er første gang jeg gjør dette, så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om hva jeg bør huske å sanke inn av informasjon før jeg begynner prosessen? 6524065[/snapback] Kanskje sjekke Microsoft for whitepapers? Det er en del slikt for den oppgraderingen du skal gjennom. Vær også litt oppmerksom på Exchange her, da det er noen problemstillinger rundt oppgradering av OS. Noen stikkord til AD-biten blir: MOVE FSMO (Flexible Single Master Oprations) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå