Gå til innhold

Oppgradere fra Win Server 2000 til Win Server 2003

f00b

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Jeg har en Windows Server 2000 som står som domenekontroller, med AD med ca. 15 brukere og exchange, med . Jeg skal sette opp en ny server med Win Server 2003, ellers skal den være helt identisk med den gamle.

Jeg sitter å planlegger litt nå, det er første gang jeg gjør dette, så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om hva jeg bør huske å sanke inn av informasjon før jeg begynner prosessen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei folkens :)

Jeg har en Windows Server 2000 som står som domenekontroller, med AD med ca. 15 brukere og exchange, med . Jeg skal sette opp en ny server med Win Server 2003, ellers skal den være helt identisk med den gamle.

Jeg sitter å planlegger litt nå, det er første gang jeg gjør dette, så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om hva jeg bør huske å sanke inn av informasjon før jeg begynner prosessen?

6524065[/snapback]

Kanskje sjekke Microsoft for whitepapers? Det er en del slikt for den oppgraderingen du skal gjennom. Vær også litt oppmerksom på Exchange her, da det er noen problemstillinger rundt oppgradering av OS. Noen stikkord til AD-biten blir:

MOVE FSMO (Flexible Single Master Oprations)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...