Telcontar Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) 7. August er med andre ord den store dagen . Flaks for meg at jeg ikke kunne kjøpe d70s nå og måtte vente til slutten av August. I motsetning til Sony Alpha 100 så kjøper jeg denne usett. Såfremt det er en d70s arvtager da og at de beholder samme kit objektiv. Telcontar Endret 20. juli 2006 av Telcontar Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Dette må da bli en direkte konkurrent til Sony A100? Kan vi håpe på en liten priskrig? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tror ikke størrelsen kommer til å bli noe stort kontrovers. Det er mulig den ser mindre ut, men den ser ikke for liten ut. Et kamera kan godt være mindre enn D50, bare ikke grepet blir gjort mindre. Venstre hånd skal jo ikke gripe om kamera likevel, siden de fleste lar kamera hvile i venstre håndflaten. For lett blir det neppe uansett, hvis det er en D70s-erstatter. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Dette må da bli en direkte konkurrent til Sony A100?Kan vi håpe på en liten priskrig? 6525658[/snapback] Nikon legger den nok i samme prisleie som Alpha 100, men så lenge de leverer bedre kit objektiv så tar de kanskje litt mer. Alpha 100 er ihvertfall ment som en direkte konkurrent til d70s, så om Nikon vil svare på det vil ikke komme som noen sjokk. Hva nå Canon ? Sier jeg , tør vi håpe på en 400d Telcontar Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg syntes dette kamera burde hete D75, og ikke D80, for da blir det rot senere når de skal gå lenger opp på "stigen". Dessuten har Nikon en tradisjon på dennemåten, F60-F65-F70-f75 osv. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg syntes dette kamera burde hete D75, og ikke D80, for da blir det rot senere når de skal gå lenger opp på "stigen". Dessuten har Nikon en tradisjon på dennemåten, F60-F65-F70-f75 osv. 6526687[/snapback] Du har rett i det, tipper det blir en D75. Men jeg synes fortsatt det er rart at den er flat på toppen av pentaprismet (speilene), da de andre nikon dslr er litt annerledes der. Denne likner mer på Canon på toppen, hvertfall utifra det lille som kan skimtes. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Ja, jeg syntes det var rart jeg og, dette minnet litt om Canon EOs 20D. Håper det er bare bildet som er slik, og at de beholder den fine pentaprisme formen som de har. Er litt opptatt av utseende på kamera, og jeg mener at Nikon har de klart fineste DSLR. Og mye av grunnen for det er den spesielle formen på pentaprismet. Endret 20. juli 2006 av Litejk Lenke til kommentar
sfj Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 7. August er med andre ord den store dagen . Flaks for meg at jeg ikke kunne kjøpe d70s nå og måtte vente til slutten av August. 6525606[/snapback] En ting er lanseringsdatoen. En annen ting er leveransedatoen. Ser at flere produsenter har lanseringsdatoer som er månedsvis før aktuell leveransedato. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) En ting er lanseringsdatoen. En annen ting er leveransedatoen. Ser at flere produsenter har lanseringsdatoer som er månedsvis før aktuell leveransedato. 6527075[/snapback] Jepp, se bare på Nikon sitt 18-200 objektiv som ble lansert i november i fjor... Og fremdeles er umulig å få tak i uten å stå på laaaang venteliste snart 9 måneder senere. Jeg tror ikke man skal satse på å få tak i dette nye kamerahuset før tidligst i november. Endret 20. juli 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nikon har vel tradisjon for å annonsere nye kameraer relativt kort tid før de er i butikk? ...og denne teaser-greia er også noe helt nytt fra Nikon. Det virker i det hele tatt som om Nikons markedsavdeling nylig har oppdaget Canon, for å si det sånn... De første leveransene av 18-200 kom for veldig lenge siden. Grunnen til at den er så vanskelig å få tak i er jo rett og slett at etterspørselen er helt enorm. Kan noen med hånden på hjertet si at de ikke har lyst på den? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja, rett før jul tror jeg nok de har fått noen ut i butikkene. Men det kommer til å bli utsolgt med en eneste gang. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tror nok dette også vil være avhengig av hvor store forandringer det blir. Vi vet jo tross alt veldig lite om dette enda, etterspørsel er som kjent avhengig av flere ting, pris og produkt blant annet. Var jo ikke stor problemer med D70s. Litt større til å begynne med med D50, men der var nok enkelte tester også ansvarlig. Blir spennende å se hva som kommer. Selv er jeg mer spent på en evt oppfølger til D200. Inntil da duger D70 i lange baner, den tar mer enn gode nok bilder. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er litt spendt på hva det gjør med prisen på D70s før det utgår, f.eks kan man allerede få det for 650 dollar fra USA. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nikon har vel tradisjon for å annonsere nye kameraer relativt kort tid før de er i butikk? ...og denne teaser-greia er også noe helt nytt fra Nikon. Det virker i det hele tatt som om Nikons markedsavdeling nylig har oppdaget Canon, for å si det sånn... 6527497[/snapback] Tja. De har jo vært flinke til å lekke akkurat nok informasjon til at alle webforum går bananas et stykke før lanseringen, og jeg har ikke helt troa på at det bare er uhell. Det blir forøvrig spennende å se hvordan resten av spesifikasjonene blir. En direkte konkurrent til A100 er jo ikke unaturlig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tja. De har jo vært flinke til å lekke akkurat nok informasjon til at alle webforum går bananas et stykke før lanseringen, og jeg har ikke helt troa på at det bare er uhell. 6528160[/snapback] Sant nok, men dette med teaseren er like vel nye takter, som IMHO tyder på en mer offensiv markedsføring. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg syntes dette kamera burde hete D75, og ikke D80, for da blir det rot senere når de skal gå lenger opp på "stigen". Dessuten har Nikon en tradisjon på dennemåten, F60-F65-F70-f75 osv. 6526687[/snapback] Det kommer ikke til å bli D75. Nikon har nemlig ikke et kronologisk tallsystem. Proffklassen: et siffer Semipro/entusiastklasse: tre siffer siden F100/D100/D200 Mellomklasse/entusiastklasse : to siffer, null på slutten - F70/80/90 Entry level/konsumentklasse: to siffer, fem på slutten - F55/65/75 F70 kostet f.eks. 5700 for bare huset ca 4 år siden. F75 var samtidig klart billigere, selv om det var en mye nyere modell. Derfor er jeg overbevist om at det kommer en D80. I fremtiden vil vi helt sikkert se D55/65/75 osv også. Det er nok bare et spørsmål om tid før vi får digitale slr som er i samme kvalitetsklasse som f.eks. F55. D50 er et mye mer påkostet kamera enn "FX5" serien på alle måter. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvor havnet d50 i denne fine oversikten? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvor havnet d50 i denne fine oversikten? 6528678[/snapback] Glemte å putte de ubetydelige aparatene D50/70 sammen med de andre som slutter på null, ikke 5. Da blir det altså F70/80/90/D50/70/s. Så kan vi gå tilbake til åttitallet, men da blir det skikkelig komplisert. Da var det nemlig en helt annen logikk i modellnavnene. Systemene forandrer seg med teknologien, men nå har Nikon hatt samme logikk i femten år, og de kommer neppe til å forlate den på en stund enda. Man skal aldri si aldri, men da de begynte med D i modellnavnet, så startet de jo hele rekken på nytt. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Så D50 er ikke et nybegynner kamera, men et kamera for viderekomne? Ville tro D50 hadde havna i den nederste klassen, men da stemmer jo ikke ting.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Så D50 er ikke et nybegynner kamera, men et kamera for viderekomne?Ville tro D50 hadde havna i den nederste klassen, men da stemmer jo ikke ting.. 6528752[/snapback] Les innlegget mitt på ny. Da vil du se at jeg anser D50 for å være av en kvalitet som er over kvaliteten til F55 osv. Den hører egentlig sammen med de i mellomklassen. Etter hvert som investeringer er nedbetalt, og de har berg av ubrukte avlegse sensorer, så kommer digitale slr i en kvalitetsklasse tilsvarende de billigste filmkameraene. Du vil vel ikke sammenligne D50 med F55 og Eos 3000/1000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå