Gå til innhold

Nytt Nikon DSLR kommer snart! (D80?)

Anbefalte innlegg

Ramlet over denne linken i forumet på dpreview.com.

Ser ut til at støy på høy ISO ikke er et så stort problem på D80 som enkelte rundt omkring på nettet skal ha det til. Jeg synes det ser veldig lovende ut i hvert fall. Blir spennende å lese de første testene av dette kameraet! (Jeg har bestilt det, så det blir enda mer spennende å få prøve det selv...)

6772370[/snapback]

Ser bra ut ja, men skulle tro det var Master Yoda som har skrevet bildetekstene :-)

"When you compare, 18-200mm exactly has stopped by power of the hand blurring revision, but as for 18-135mm the blurring て it is"

Festlig lesning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ramlet over denne linken i forumet på dpreview.com.

Ser bra ut ja, men skulle tro det var Master Yoda som har skrevet bildetekstene

At det er automatisk oversatt fra japansk/kinesisk/whatever, gjør ikke testen mindre verdt. Tror nok Sony'en ga bange anelser om støy på D80 ettersom de bruker samme bildebrikke, men signalbehandling har minst like mye å si i et slikt tilfelle. Det er nettopp signalbehandling Sony trenger å tenke mer på før de lanserer neste kamera. For fortsetter de å være dårligere enn konkurrentene på støynivå, så klarer de aldri å true de to største, og vil ha problemer med å overgå enkelte andre etablerte merker. Selve navnet "Sony" hjelper mye, da mange kjøpte kamera uten å vente på tester eller andre erfaringer. Noen brant seg nok litt, da det viste seg at støynivået var høyere enn hos mange andre, og for enkelte var alt for høyt. Det er derfor gledelig for alle Nikon eiere, at de har klart å redusere støynivået i forhold til sensorkamerat, Sony Alpha 100.
Lenke til kommentar

Jeg tittet på testen av A100 i svenske Foto i går. Kameraet får overveiende positiv omtale, men forskjellen i støy mellom A100 og Nikon D200 på høy ISO er brutal. Ifølge anmelderen (og bildeeksempel) er ISO1600 ubrukelig på A100 ,selv til utskrift, fordi fargestøyen er så fremtredende. På D200 er det overhode ikke fargestøy, mens den lumastøyen som er, ikke er forstyrrende. D80 har, i de eksemplene jeg har sett, utvist den samme fantastiske kontrollen på fargestøy som D200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...