Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gmail på en SE W550i

Anbefalte innlegg

Skal ha inn mailen på min Sony Ericsson W550i men får det ikke til! Har muligjort POP3 i Gmail så det er ikke det.

Har satt opp kontoen slik:

Koble til med: Telenor WAP

Tilkoblingstype: POP3

Kontonavn: pop.googlemail.com

E-postadresse: [email protected]

Jeg godtar altså dette går til inboksen, Snd/motta, skriver inn passordet men det står at'n ikke finner server. :dontgetit:

PS: Kan være feilpostet og at det skulle ligget på netttjenester, men vis det er så, kan mods/admin være venlig og flytte det? Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha inn mailen på min Sony Ericsson W550i men får det ikke til! Har muligjort POP3 i Gmail så det er ikke det.

Har satt opp kontoen slik:

Koble til med: Telenor WAP

Tilkoblingstype: POP3

Kontonavn: pop.googlemail.com

E-postadresse: [email protected]

Jeg godtar altså dette går til inboksen, Snd/motta, skriver inn passordet men det står at'n ikke finner server. :dontgetit:

PS: Kan være feilpostet og at det skulle ligget på netttjenester, men vis det er så, kan mods/admin være venlig og flytte det? Tusen takk ;)

6523978[/snapback]

Som det står på Googles veiledning måste du aktivera kryptering också. Har du gjort det?

Lenke til kommentar

Jadu... Eksakt på din mobil vet jag faktiskt inte. Men på den siden i mobilen der du stiller in "in-server" og "ut-server", "passord" og "brukernavn" for mailen så finnes det (hvertfall på K800i) en mulighet for "avancerte instillinger". Det kalles kryptering, og det står ett eller annet om SSL/TLS. Se om du finner de der, og aktivere de slik det står på googles anbefalningar.

Lenke til kommentar

Mulig dette er uønsket svar, men hvorfor ikke bruke wap-varianten. Google lagrer mail litt snodig, med pop3 får du masse mail i "inbox" (også sendt mail). Dersom du bruker wap, får du det samme systemet som på web.

Jeg har satt opp begge variantene, men foretrekker wap-varianten med god margin.

Og jeg bruker Opera Mini til å lese wap selvsagt.

Jørn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OK, sikkert vel og bra med wap, men POP3 er billigere, for der kobler du deg opp bare nr du laster ned og mottar. Fattern betaler ikke for wap\n min heller, so vis jeg skal sjekke mailen po hytta hver dag i ei uke, blir det en del!

PS> sorry for alle disse tegna og sonn, er no geli her. Nor jeg eks skal trykke kolon s[ kommer det> osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...