Red Bull Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 moooorn jeg har en AMD Atholon 64 3800+ med standar kjøling. det som er problemet er at om jeg starter pc`n så kan temperaturen ligge på 75+ grader om jeg gamer BF2, CS:Source eller Oblivion så ligger fortsatt temperaturen på 75-76+ grader. men noen ganger så ligger den plutselig på 24-30+ Grader. kjøle ribbene på prossesoren er kalde tipper på ca 24 grader nesten hele tiden, selvom det står 75 grader så jeg lurer noe så jæveli?? jeg bruker foresten driver`ne som jeg fikk med på cd til HK og cpu Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Last ned nyeste driver på hjemmesiden til AMD, og til hovedkortet ditt! Evt. prøv å bytte bios. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Kan også være kontaktproblemer mellom CPU og CPUkjøler. Ta den av, legg på ny pasta (fjern den gamle pastaen først), og monter kjøleren på ny. Kontroller også at eventuell CPU-vifte går som den skal. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Enten oppgir målaren din feil temperatur, eller så vil eg tru du har dårlig kontakt mellom kjølar og prosessor ut i frå at du sa at kjølaren alltid er "kald". Det vil med andre ord seie at prosessoren ikkje får "Overlevert" nok av varmeenergien sin til kjølaren, og vert difor varmare. Kjølaren har ingen varme å ta imot, og held seg difor kjølig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå