Gå til innhold

Upassende diskusjon

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-10-19 21:46, skrev enry:

Dette er ikke noe å diskutere. Tråder som omhandler hvordan man skal gå fram ved svindel kan ikke godtas uansett.

Men dette skal diskuteres med bakgrunn i at det skal være vanskelig å vurdere altså? Hæ?

Jaja, dere er flinke ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff og huff

Hvorfor stoppe tråden, nå har jeg lest igjennom og det er jo faktisk en del som sier at dem har ibm disker som fungerer, flere som sier de er drit dårlige. Har selv en gammel ibm i maskinen min som har gått i to år smertefritt, mer enn jeg kan si om min gamle 100gb fra wd som ble byttet inn i ny disk.. Nok om det, hvorfor i all verden stoppe denne tråden? Om folk er dumme nok til å svindle for 1 tusen lapp la dem prøve....

Lenke til kommentar

Tråden er helt korrekt stoppet. Diskusjoner som går på hvorvidt Intel er bedre enn AMD, Western dårligere/bedre enn IBM osv, det er da helt greie ting å diskutere. I den opprinnelige tråden oppfordres det jo til direkte ulovligheter, hverken mer eller mindre. Å si noe annet er jo i seg selv en direkte avsporing! Fyren spør jo om hjelp til å svindle butikken der han kjøpte disken! Hvorvidt det er riktig av IBM å fortsette å selge disker i den serien som mange mener er søppel, se det er jo også en annen diskusjon. Selv mener jeg jo at å kjøpe slike disker i seg selv er å ta en kalkulert risiko, men det er jo også en annen diskusjon!! Oppfordring til ren svindling av web shopper bør alle her på forumet holde seg for gode til, det er tross alt web shoppene som får gjennomgå hele tiden for dårlig service, elendige returordninger og hva det nå enn måtte være det kan klages på. Jeg har alltid ment at USA har vært dobbeltmoralens høyborg, men når jeg kommer over tråder som dette i et forum jeg besøker hver dag, ja da begynner jeg f... meg å lure på hva som foregår i hodet på enkelte. Å gjøre seg til kjeltring for en lusen 1000-lapp, det er idiotisk nok, men å i tillegg be om hjelp til å gjøre det - på et forum hvor sikkert halvparten av web shoppene også følger med på, ja unnskyld meg for å begynne å lure på seriøsiteten til enkelte!

Når det er sagt, jeg har selv kjøpt en del disker opp gjennom årene (sikkert henimot 150 stk totalt), og har aldri opplevd at flere IBM-disker har tatt kvelden enn f.eks Western. Og etter en gjennomgang av hvor mange jeg har hatt av disse to merkene, så fordeler antallet seg nokså likt.

Komplett, PS Data og MultiCom er butikkene jeg har kjøpt disker fra, og jeg har til dags dato ikke opplevd noen problemer med bytting av disker som har gått i stykker. Jeg har til og med flere ganger opplevd å få byttet IBM disker i f.eks Western, og det UTEN å krangle eller svindle!! Dette nevner jeg bare for å nyansere bildet litt. Og nei, jeg har aldri jobbet eller hatt nær forbindelse med noen av disse butikkene på annen måte.

Min erfaring er at det er mye i uttrykket "som man reder, sånn ligger man". Og én ting er sikkert, oppfordrer man til svindel, ja attpåtil spør om hjelp til sådan - så kan man da for f... ikke forvente å få særlig god kundebehandling etter noe slikt!!

Avslutningsvis vil jeg bare legge til at enkelte ser ut til å leve i den troen at harddisker skal vare evig. Det finnes mange produsenter av disker, og jeg har vært borti de fleste. ALLE produsentene jeg kjenner til har laget disker som før eller siden ryker. Å bruke PC uten å ha sikkerhetskopi av det man bare ikke må miste, det er dumt nok i seg selv. Å klandre web shopper, sin bedre halvdel eller hvem det nå måtte være - når harddisken tar kvelden og innholdet går til helsike, det er da enda mer usakelig.

Beklager - det ble en lang post dette ... men jeg "måtte" bare få ut denne "ugga" - for etter min oppfatning bør moderatorer stenge slike tråder hvor det direkte oppfordres til ulovligheter på denne måten.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det i hvertfall må gå an å diskutere IBM-disker i forhold til andre, men å diskutere hvordan man skal svindle komplett.no er vel å gå litt langt. Men så lenge han gjør dette, så er det egentlig bare koseli med et litt morsomt innlegg. De som ikke vil lese dette kan jo bare holde seg unna.

Det er jo litt sykt da, for han kan da vel ikke vite at harddisken vil dø? Jeg har hatt data nå siden 1995, og to av de diskene jeg har hatt er ibm . Jeg har aldri opplevd harddisk-problem.

Vil ønske enry lykke til med tullet sitt :smile:

Lenke til kommentar

To ting: Burde ikke enten produsent eller importør trekke slike varer tilbake? Tenk om det var et virus som tok knekken på disse diskene. Og at man fikk tak i han som hadde lagd viruset.

Jeg ser ikke så veldig stor forskel på å ha lagd et virus som ødelegger hardisker eller å lage hardware med veldig høy feilprosent.

Hvem taper på svindel. Jo det er oss andre snille forbrukere, enten ved høyere priser, eller ved å miste en produsent.

Lenke til kommentar

må bare si at dette handler neppe om svindel, men om et dårlig produkt som vi alle vet om, og ibm som ikke er voksen nok til å ta konsekvensene. Jeg har selv fått erfare akkurat hvor kjipt det kan være å miste alle dataene sine pga ibm disk, 2 ganger. Det er ikke noe umoralsk eller uetisk ved dette, og dessuten er det ikke webshopen,men IBM dette går utover. At folk blir oppmerksom på dårlige produkter er vel en god misjon for forumet? Tror dere kanskje ikke at komplett sender disken videre til IBM?? Uansett, om dette skal være et kjipt forum, der alle går rundt og passer seg hele tiden for å ikke virke støtende på andre blir det jeeevlig trist og konservativt her inne.... tror ikke noen gidder å være sponsor for et så traurig sted som ingen besøker... la folk snakke ut!

Lenke til kommentar

Quote:

simenp skrev (2002-10-24 09:49):

Det er ikke noe umoralsk eller uetisk ved dette, og dessuten er det ikke webshopen, men IBM dette går utover.

Ville du forsøkt å ødelegge disken dersom det var ein enkeltperson som du kjenner som hadde laget disken, dersom andre hadde opplevd feil med den? Det er greit at IBM har bæsja på leggen ved å ikkje trekke tilbake denne serien med diskar, men at folk skal svindla IBM for det; er direkte umoralsk.

Quote:

At folk blir oppmerksom på dårlige produkter er vel en god misjon for forumet? Tror dere kanskje ikke at komplett sender disken videre til IBM??

Om folk diskuterer dårlige produkt, har me ikkje noko imot dette. Når folk går ut og spør "korleis skal eg svindla Komplett?", så slår me ned på det. Sjølv om det er IBM som tapar pengar, så er det framleis svindel. Dessuten, så tapar nok Komplett nokre kroner på det òg.

Quote:

Uansett, om dette skal være et kjipt forum, der alle går rundt og passer seg hele tiden for å ikke virke støtende på andre blir det jeeevlig trist og konservativt her inne.... tror ikke noen gidder å være sponsor for et så traurig sted som ingen besøker... la folk snakke ut!

Som ingen besøker? Sist eg sjekka var det over 15 000 brukarar her; og det er jo ein del. Om du meiner at det er for konservativt å forby folk å diskutere korleis ein svindlar andre best; så får det vere opp til deg.

Såvidt eg kan sjå, så vil den nemnte tråden forbli stengt, men diskusjonar vert framleis sett pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...