Gå til innhold

Upassende diskusjon

Anbefalte innlegg

Er hardware.no tjent med å ha diskusjoner som denne :

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=59901&forum=62

på sine sider ?

Jeg er litt overrasket over at den diskusjonen enda ikke er blitt stoppet og fjernet. Den er vel neppe god reklame når man forsøker å få sponsorer til forumet.

Punkt 10 i retningslinjene kunne vel vært anvendt til alles felles beste ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neh...la dem holde på...har sett hvordan de reagerer på WANNABE POLITI her, det bør du IKKE begi deg ut på.

Legg svar på ferdige innlegg som du finner itressange eller la være.

under nevnte link er det fyren selv som får svi hvis de merker no tull med varen det var snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg også over wannabe politi som legger seg opp i alt mulig, men dette tilfellet er ganske grovt fordi det direkte spørres om hvordan han kan svindle seg til en ny disk uten å bli oppdaget.

Tror kanskje webshoppene tenker seg om to ganger før de sponser et forum hvor man diskuterer hvordan man best kan svindle dem.

Jeg tipper at mange blir sure når de ser denne posten ja, men denne kategorien (tilbakemeldinger) er jo et sted man skal kunne diskutere diskusjoner.

(Uff, nå følte jeg meg veldig gammel og voksen. Fysj da. Det skal aldri gjenta seg :smile: )

Lenke til kommentar

Ikke for å være kjip... men dette er uholdbart på et forum som prøver å skryte på seg en viss seriøsitet. Det er sløvt av moderatorene å ikke ha stengt og slettet svindeltråden allerede, og jeg håper for deres skyld at de gjør det snarest.

Og hvis noen mener at jeg leker politi, så trenger de seriøst å gjøre noe med virkelighets oppfatningen sin. Tilgang på Warez og mulighet til garantisvindel er LANGTIFRA noen menneskerett, og de som tror sånt bør snarest få banket inn litt fakta om livet utenfor gutterommet.

Lenke til kommentar

Quote:

Og hvis noen mener at jeg leker politi, så trenger de seriøst å gjøre noe med virkelighets oppfatningen sin. Tilgang på Warez og mulighet til garantisvindel er LANGTIFRA noen menneskerett, og de som tror sånt bør snarest få banket inn litt fakta om livet utenfor gutterommet.

Problemet er at din moral, min moral eller for den saks skyld moderatorenes moral ikke er lik. Noen er kanskje bedre en andre, men stort sett så har vi alle vår svin på skogen.

Problemet blir da hvem sin moral som skal følges.... Eller skal vi følge lovverket ? Leverandørens oppfattning av lovverket? Bibelen eller kanskje Koranen ?

Du legger til grunn at din moral eller oppfattning av moral er den korrekte og det er det som er problemet og som blir reagert på. Hvorfor er din virkelighetsoppfattning bedre/mer korrekt en andres?

(Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg, kun din måte å argumentere på)

Lenke til kommentar

Jeg argumenterte ikke med at kun jeg har rett...

.. men derimot at det er noe galt når folk begynner å skrike opp om "å min harddisk er frisk men jeg VIL ha ny" eller "faen, spill er så dyre at jeg har RETT til å kopiere".

Det var kun det jeg uttrykte min irritasjon over.. Det finnes neppe store problemer i livene til disse menneskene når de klarer å skrike opp om sånne ting.

Lenke til kommentar

Quote:

zup skrev (2002-10-18 17:45):

Må si meg helt enig at den tråden var upassende og bidrar til at forumet virker useriøst. Merkelig at ingen ansvarlige kommenterer dette..

Det er vanskelig å kommentere noko slikt som dette. Kva HW.no sitt offisielle syn er i denne saka har ikkje vorte diskutert enno, men eg tek det no opp internt. Tråden er difor midlertidig stengt.

For dei som er (u)einige i stenginga av tråden, argumenter sakleg i denne tråden kvifor slike ting skal vere lov / ikkje lov.

Lenke til kommentar

Dersom vi ikke skulle diskutere følgende ting:

1) IBM vs WD

2) AMD vs Intel

3) Dell vs Resten

4) ATI vs NVidia

5) Linux vs Windows(vel en stund siden jeg har sett noe her)

6) Generelt diskusjon og mer/mindre humorfylte innslag.

Tipper dette hadde blitt et _veldig_ kjedelig forum og at ikke mange hadde giddet å lese noen tråder i det hele tatt. OK, at forumet skal hjelpe folk med problemer, men vi må da kunne gjøre andre ting også? Dvs uten å ødelegge forumet. Tenker det er nettopp den type tråder som jeg nevnte over som gjør at litt mer ivrige folk henger her og ikke bare folk som ikke vet forskjellen på et kabinett og en HD.

Dvs, jeg synes at folk skal få lov til å starte hvor useriøse tråder de vil... også får det være opp til oss andre om vi vil svare eller ikke.

Lenke til kommentar

Joda, kanskje jeg overgeneraliserte litt. Men denne tråden brøt/var vel på kanten med retningslinjene uansett. Pkt 5 ser vel mest aktuell ut, ser dere kommer med en def av "pirat", men kanskje denne burde presisere ulovlig virksomhet generelt?

Jeg tolket denne posten som et humoristisk innslag, men jeg kan godt forstå at noen tolket det som en oppskrift i å ødelegge IBM disker for å kunne kreve ny på garanti etterpå. Dog regner hvertfall jeg med at folk her inne er såpass oppegående at de vet at dette er ulovlig, men jeg ser som sagt problemet for HW.no å ha en slik tråd som dette på sitt forum. Litt synd å komme med svindeloppskrift til samme butikker som sponser siden.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at det nesten er på grensen til svindel når man spekulerer i hvordan man skal kunne få bytta en "frisk" hd i en ny, selv om forhandleren ikke vil være med på dette.

MEN jeg synes at man ikke skal glemme hvorfor denne omtalte tråden ble startet. Jeg sier meg absolutt enig med han som laga tråden fordi som vi alle vet så er de MANGE som sliter med IBM disker (se antall "IBM disken min streiker" poster). Personlig så har jeg samme problemet, etter å ha sendt inn min Deskstar 40Gb for tredje gang forrige uke så er jeg LEI. Komplett lot meg heller ikke skifte inn disken i et annen merke selv om jeg tilbød meg å betale mellomlegget.

Jeg vil jo også minne på om at hw.no aldri kan bli "erstatingsansvarlig" skulle f.eks komplett påpeke at slike diskusjoner finnes på forumet. En evnt reaksjon må skje mellom forhandleren og kunden. For noe ulovlig har jo ikke skjedd...

mvh

karl kristian aurstad

Lenke til kommentar

Quote:

aurstad skrev (2002-10-19 10:59):

Jeg vil jo også minne på om at hw.no aldri kan bli "erstatingsansvarlig" skulle f.eks komplett påpeke at slike diskusjoner finnes på forumet. En evnt reaksjon må skje mellom forhandleren og kunden. For noe ulovlig har jo ikke skjedd...

Nei, me kan ikkje verte holdt erstatningsansvarlig, men me vil miste evt. goodwill som me opparbeidar oss frå desse selskapa, og dette kan føre til at t.d. Komplett sluttar å annonsere hos oss.

Saken er framleis under diskusjon internt (ufattelig få svar ein får i helga), og me kjem til å halde dykk oppdatert på kva me kjem til å gjere. Ver venleg å kom med dykkar meiningar her, me les og vurderer alt som kjem i denne tråden. :smile:

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe å diskutere. Tråder som omhandler hvordam man skal gå fram ved svindel kan ikke godtas uansett. Og her på forumet da, - her hvor folk risikerer å bli utestengt for å slippe en ufrivillig fjert, - skal man diskutere om det skal tillates å drive småsvindel? Jeg undres hva som skjer neste gang ...

Lenke til kommentar

Hei:)

Jeg synes det morsomste med diskusjonen aldri kom frem da. Han som hadde IBM disken klaget jo og søt sånn over at han visste den ville dø osv. og at alle de gamle IBM'ene hans også gjorde det. haha. For det første så har aldri en hardisk røket for meg før (og jeg har hatt pc siden 1990). I tillegg så er jo han bra dum hvis han har så dårlig erfaring med IBM at han går og kjøper ny gang på gang. Notorisk "luring"?

Synes godt innlegget mitt her kunne avsluttet den diskusjonen de har. Er jo ikke vits i å klage på noe som "han selv sier" er en helt klar konsekvens ved et produkt. :smile:

Med vennlig hilsen

Kenneth Haukenes

Lenke til kommentar

Quote:

Blinladen skrev (2002-10-20 09:12):

Jeg synes det morsomste med diskusjonen aldri kom frem da. Han som hadde IBM disken klaget jo og søt sånn over at han visste den ville dø osv. og at alle de gamle IBM'ene hans også gjorde det. haha. For det første så har aldri en hardisk røket for meg før (og jeg har hatt pc siden 1990). I tillegg så er jo han bra dum hvis han har så dårlig erfaring med IBM at han går og kjøper ny gang på gang. Notorisk "luring"?

Synes godt innlegget mitt her kunne avsluttet den diskusjonen de har. Er jo ikke vits i å klage på noe som "han selv sier" er en helt klar konsekvens ved et produkt. :smile:

Vel, kva om denne disken vil halda i 5 år til, om ikkje 20 år til? Kva då? Jo, då har personen svindla IBM/Komplett for prisen på disken, og om fleire med han gjer dette, vil summen på dette lett komme opp i ganske mykje.

Eg har personlig hatt ein Quantum Bigfoot-disk, på 4,3 GB (ja, dette er ei stund sidan) som rauk 4 gongar, og som måtte repararast 4 gongar. Den fjerde gongen kjøpte eg meg ein ny disk i tillegg, og lagra berre uviktige ting på Bigfooten, men denne gongen holdt den. Eg brukar den no som backup-disk i ein Linux-boks eg har ståande, og den fungerer heilt nydelig.

Kva om eg for (er det) 3 år sidan hadde ødelagt disken for å få ein av eit anna merke. Quantum Bigfoot hadde på den tida ein retur-prosent på over 60% i enkelte butikkar! Kva om då alle sammen hadde øydelagd sine Bigfootar og sendt dei inn att?

Det spørsmålet me må stilla oss er om du virkelig vil gjere deg sjølv til ein svindlar for ein tusenlapp? Eg kan allereie no seie at eg ikkje ønskjer at HW.no skal tillatte slike diskusjonar her på forumet, og av den attendemeldinga eg har fått på våre interne nyhetsgrupper, så trur eg dei fleste andre moderatorane er einige med meg. Me får vente og sjå... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...