Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laseroperasjon, noen erfaringer?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Hei!

Jeg har hørt at det er en del som tar laseroperasjon for øynene i utlandet. Er det noen som har prøvd dette og vet hva det koster? Jeg leste på nettavisen at det er svært dyktige spesialister på dette i Tyrkia og Libanon. Så hvorfor skal man gjøre dette i Norge når man kan (sannsynligvis) gjøre dette mye billigere i utlandet og få et kanskje bedre resultat?

Noen som vet hva som er mest lønnsomt av å bruke linser eller ta en slik operasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at man kan ta slike operasjoner så må man ha hatt stabilt syn i så og så lang tid for at det skal ha noe hensikt.

Det koster rundt 30k, alt etter hvor man opereres. Jeg ville nok ikke reist til Tyrkia for å gjøre det.

Det lønner seg nok uansett å gjøre det fremfor å bruke linser resten av livet. Det er mye bedre for øynene også.

Lenke til kommentar

Fettern min tok en slik operasjon i Asia, tror det var Thailand. Han hadde visstnok skjeve hornhinner, og en slik operasjon var ikke mulig her til lands. Resultatet ble hvertfall meget bra, han sa sykehuset var nærmest et luksus-hotell, og at hele greia ble veldig profesjonelt utført.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Av en eller annen grunn ville jeg ikke overlatt synet mitt til tyrkere. Har du dårlig nok syn får du statsstøtte for slike operasjoner (tror det er +/- 4 eller 5).

6523643[/snapback]

det varsler jo godt for meg, har -4.75 på det ene øyet mitt og -1.50 på det andre.

Skal høre med øyenlegen min, for det og bruke linser over tid hver dag er ikke godt for øynene. Hadde en betennelse i øyet for ikke så lenge siden og det var på grunn av for høy linsebruk. Så nå har jeg skaffet meg avlastningbriller for bruk i helga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Fettern min tok en slik operasjon i Asia, tror det var Thailand. Han hadde visstnok skjeve hornhinner, og en slik operasjon var ikke mulig her til lands. Resultatet ble hvertfall meget bra, han sa sykehuset var nærmest et luksus-hotell, og at hele greia ble veldig profesjonelt utført.

6524723[/snapback]

Vet du hvor mye han måtte betale og hvor det var han gjorde det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...