skyhawk Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Fikk min nye mus igår (Razer Copperhead). Tok den ut og koblet den til datamaskinen.. Først virket den ikke, så måtte jeg ta kontakta inn og ut, da virka den. Jeg håpa at det ikke var noe problemer med den siden jeg hadde samme problem med min forrige Logitech mus, og det var nettopp DERFOR jeg kjøpte ny. La inn Razers program for musa, siste fra internett selvfølgelig. Det var like før musa gikk i veggen her, for det hjalp jo fa*n ikke det heller. Jeg prøvde alle forskjellige USB-porter, både på min maskin og en annen maskin her i huset. Når jeg koblet musa til en annen PC, fikk jeg bare beskjed av Windows at den ikke gjenkjente enheten. Og forresten, når jeg har enabled "USB Mouse Support" i BIOS, kommer det pipelyder fra PC-speaker når jeg beveger på den i DOS/under bootinga, så jeg måtte skru av dette og. Leste litt rundt og så at det var mange tråder akkurat om denne musa, men det var ikke noe spesifikt om hva jeg burde gjøre. Leste noe om å oppdatere firmwaren, hvordan gjør jeg det? I Razer programmet står det bare "N/A" på Firmwire versjon. Den sier også at den ikke finner noen mus i installeringen og i programmet, noe den begynte med den siste halvtimen.. Har prøvd datamaskinens 8 USB-porter uten hell... En mus til 600kr - som ikke virker i Windows, som lager lyder i DOS/kan ikke brukes, og som må oppdatere firmware hele tiden som om det skulle vært et skjermkort vi snakket om, er det ærlig talt nødvendig? Det er en DATAMUS!! Takker for hjelp. Endret 20. juli 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
pian Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei! Angående å måtte plugge inn og ut musa under oppstart. Jeg hadde samme problem, men du må finne riktig usb-kontakt. Jeg ser du sier du har forsøkt alle 8 usb-porter, og da kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er et problem med maskina. Har du spesifikasjoner på hovedkort eller? Jeg tror det er der det ligger. Jeg har ikke oppgradert firmware, eller installert driver for den saks skyld, og musa fungerer veldig bra. (testet både på XP x64 og XP) Ang DOS support så aner jeg ikke, men hvem brukere egentlig mus og DOS nå for tiden? Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Tja, jeg får prøve litt til. Jeg har et MSI K8N Neo2-F kort med nForce3 chipset. I firmware updaten jeg fant på internett står det an den skal fikse noen problemer med denne musa og nForce3 og 4 chipset, så det er mulig at det er der det ligger. Lenke til kommentar
pian Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Høres sånn ut... jeg har et DFI nf4 kort, så er vel derfor det er litt forskjell på oss. Lykke til i alle fall! Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Flasha firmware nå, og det løste seg:) Lenke til kommentar
qlubber Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Ser at problemet ditt ble løst, men jeg var borti samme problem men med annen løsning. Jeg måtte reinstallere Windows for å få den til å fungere, siden jeg hadde flashet BIOS på hovedkortet (Asus A8N32-SLI Deluxe) noen dager før. Det var rett og slett ingen kommunikasjon mellom BIOS og Windows når det gjalt nye enheter som ble satt på USB-portene. Alt som var installert før BIOS-flashen fungerte fint, men altså ingen nye enheter som ble tilkoblet... Tenkte jag skulle skrive det i tilfelle noen andre kom borti problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå