Gå til innhold

Knirkelyder fra PCen

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og fjaset i windows (98) da alt plutselig hang seg, merkelig nok fungerte mus og tastatur.

Ikke noe uvanlig fenomen dette, OS tatt i betraktning, men det som var litt foruroligende var knirkelydene som kom fra kabinettet kort tid etter. Jeg skriver "kabinettet" fordi jeg aner ikke hva som forårsaket knirkingen. Jeg hev meg gjentatte ganger på Ctrl-Alt-Delete og fikk til slutt restartet.

Etter en times tid (nå nettopp), mens jeg leste Jimmy Pops side om Casemodding, skjedde det igjen.

Siden frøs og noen felter ble hvite. Bildet ble så svart, skjermen blinket gult og knirkingen tiltok. Jeg hev meg atter engang på Ctrl-Alt-Delete, men til min store bestyrtelse og skrekk var det ingen respons fra tastaturet. ----> Resetknapp!

Nå jeg atter en gang kommer inn i Windows har alle ikonene under startmenyen blitt rosa, noe jeg har slitt med tidligere uten å få noe fornuftig svar på problemet.

Har noen svar på hva som forårsaker knirkingen?

Det verste som kan skje er at det er en av harddiskene mine. Har 3 stk, derav en fra '97, den andre fra '99 og den siste fra desember '01.

Er det en av disse (den eldste?) som er i ferd med å ryke?

PCen min, hvis det kan være av noen interesse:

P4 Willy 1.5

Aopen AX4BS Pro

384MB SDR

Gainward GF4Ti4400

3.2GB WD (1997)

12.5GB WD (1999)

40GB WD (2001)

SB Live! 5.1

Kingston nettverkskort

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-18 00:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...