Gå til innhold

Hester er fine dyr

Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første og eneste hesten jeg har hatt. Kjøpte den for nesten to år siden sammen med kjæresten. Hest er egentlig ganske bra. Hun en dreven rytter, jeg i utgangspunktet udreven. Ble uansett en kløpper til å møkke og fore hesten. Det skal jeg ha.

Endret av afable
Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten min har en dansk fullblods, tidligere dressurhest. Starter ikke lenger, så nå er det bare kos tvers igjennom. Den har en skulderhøyde som når meg til nesa tenker jeg, så ingen nybegynnerhest akkurat, hehe... Den blir forresten 17 år i disse tider. Har en del bilder, men så godt som alle er med meg eller kjæresten min også, de har jeg ikke tenkt til å spre akkurat :o)

Har ridd litt på spranghester også, riktignok ingen stor rytter, men det er moro. Og selvfølgelig når man er på tur og treffer små barn som utbryter: Oj, hesten kan bæ**e! Med store barneøyne. Sosialt og trivlig, og aldri stress. I de stallene jeg har vært - bortsett fra den siste - så er det alt for mange stressede "småjenter" som steller i stand en hest for å kose seg med den senere. For meg er det viktig å ha det koselig med hesten selv om man møkker eller pusser eller forer eller... :)

Lenke til kommentar

Da jeg var 11 år fikk jeg meg hest. Ett typisk bortskjemt drittunge fra rideskole fenomen. Hesten var en 6 år gammel Islandshest som ikke var ferdig trent. Og jeg, jeg hadde ikke peiling. Vi satte den på låven og hadde mange ideer om hvor idylisk dette skulle bli, men det viste seg å være noe helt annet enn det vi hadde planlagt. Etter tre uker hadde paddocken blitt til ett gjørmehull og hesten hadde slått seg i vranga. Heldigvis leide vi inn en privat ridelærer som viste seg å være redningen.

Jeg hadde den hesten i 6 år, og han var den mest perfekte hesten jeg kan tenke meg. Akurat passe rampete og kosete, han var en jævel mot alle bortsett fra meg. Jeg solgte ham fordi jeg ikke hadde tid lengre, men vil kjøpe ham tilbake når jeg har blitt litt eldre. Vi to har vært gjennom så sinnsykt mye sammen. Jeg skal poste et bilde senere.

Lenke til kommentar
Da jeg var 11 år fikk jeg meg hest. Ett typisk bortskjemt drittunge fra rideskole fenomen. Hesten var en 6 år gammel Islandshest som ikke var ferdig trent. Og jeg, jeg hadde ikke peiling. Vi satte den på låven og hadde mange ideer om hvor idylisk dette skulle bli, men det viste seg å være noe helt annet enn det vi hadde planlagt. Etter tre uker hadde paddocken blitt til ett gjørmehull og hesten hadde slått seg i vranga. Heldigvis leide vi inn en privat ridelærer som viste seg å være redningen.

Jeg hadde den hesten i 6 år, og han var den mest perfekte hesten jeg kan tenke meg. Akurat passe rampete og kosete, han var en jævel mot alle bortsett fra meg. Jeg solgte ham fordi jeg ikke hadde tid lengre, men vil kjøpe ham tilbake når jeg har blitt litt eldre. Vi to har vært gjennom så sinnsykt mye sammen. Jeg skal poste et bilde senere.

6524670[/snapback]

Er det på Emblem eller Gåseid/Hatlane du bor?

Er vel der eneboligene og villaene florerer ;)

Lenke til kommentar

hater hester, hater eierne også som ikke plukker opp hestedriten på fortauet. men selv klager de på hundeeiere som ikke plukker opp.

ja jeg vet at hester spiser 99% gress, men i andre storbyer er det påbudt med sånn greie som fanger opp hestedriten slik at den ikke havnet på fortauet. KJØP DET DERE OGSÅ; gniere.......

Lenke til kommentar
Hest er kos. Har hatt 3 stykker av dem :)

6523751[/snapback]

Hvor ble det av dem da? spiste du dem? :tease:

Nei jeg må vel legge til mine erfaringer med hester.

1. gang var på et ridesenter med klassen i 7.klasse elns, fikk ikke lov til annet enn å trave sakte :mad: jeg ville galloppere som på western filmer :yes:

2. gang var hos tanta mi, og den hesten ville ikke annet enn å rygge inn i en hekk og reise seg på to bein og hive meg av :( teit fjording som ingen klarte å få til å gå :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...