KissaMcDuck Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har ridd en gang! Ikke kødd, hadde heftige gnagsår på lårene etterpå. Nå hater jeg hester, håper alle spiser mye vossafår slik at bestanden minker litt Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du hater hester fordi du fikk gnagsår av å ri på en? Lenke til kommentar
afable Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Første og eneste hesten jeg har hatt. Kjøpte den for nesten to år siden sammen med kjæresten. Hest er egentlig ganske bra. Hun en dreven rytter, jeg i utgangspunktet udreven. Ble uansett en kløpper til å møkke og fore hesten. Det skal jeg ha. Endret 20. juli 2006 av afable Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du hater hester fordi du fikk gnagsår av å ri på en? 6523819[/snapback] Ikke veldig seriøs Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Den var søt. Hehe. Kul lugg. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg og kjæresten min har en dansk fullblods, tidligere dressurhest. Starter ikke lenger, så nå er det bare kos tvers igjennom. Den har en skulderhøyde som når meg til nesa tenker jeg, så ingen nybegynnerhest akkurat, hehe... Den blir forresten 17 år i disse tider. Har en del bilder, men så godt som alle er med meg eller kjæresten min også, de har jeg ikke tenkt til å spre akkurat :o) Har ridd litt på spranghester også, riktignok ingen stor rytter, men det er moro. Og selvfølgelig når man er på tur og treffer små barn som utbryter: Oj, hesten kan bæ**e! Med store barneøyne. Sosialt og trivlig, og aldri stress. I de stallene jeg har vært - bortsett fra den siste - så er det alt for mange stressede "småjenter" som steller i stand en hest for å kose seg med den senere. For meg er det viktig å ha det koselig med hesten selv om man møkker eller pusser eller forer eller... Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Da jeg var 11 år fikk jeg meg hest. Ett typisk bortskjemt drittunge fra rideskole fenomen. Hesten var en 6 år gammel Islandshest som ikke var ferdig trent. Og jeg, jeg hadde ikke peiling. Vi satte den på låven og hadde mange ideer om hvor idylisk dette skulle bli, men det viste seg å være noe helt annet enn det vi hadde planlagt. Etter tre uker hadde paddocken blitt til ett gjørmehull og hesten hadde slått seg i vranga. Heldigvis leide vi inn en privat ridelærer som viste seg å være redningen. Jeg hadde den hesten i 6 år, og han var den mest perfekte hesten jeg kan tenke meg. Akurat passe rampete og kosete, han var en jævel mot alle bortsett fra meg. Jeg solgte ham fordi jeg ikke hadde tid lengre, men vil kjøpe ham tilbake når jeg har blitt litt eldre. Vi to har vært gjennom så sinnsykt mye sammen. Jeg skal poste et bilde senere. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Du har med andre ord veldig rike foreldre Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Da jeg var 11 år fikk jeg meg hest. Ett typisk bortskjemt drittunge fra rideskole fenomen. Hesten var en 6 år gammel Islandshest som ikke var ferdig trent. Og jeg, jeg hadde ikke peiling. Vi satte den på låven og hadde mange ideer om hvor idylisk dette skulle bli, men det viste seg å være noe helt annet enn det vi hadde planlagt. Etter tre uker hadde paddocken blitt til ett gjørmehull og hesten hadde slått seg i vranga. Heldigvis leide vi inn en privat ridelærer som viste seg å være redningen. Jeg hadde den hesten i 6 år, og han var den mest perfekte hesten jeg kan tenke meg. Akurat passe rampete og kosete, han var en jævel mot alle bortsett fra meg. Jeg solgte ham fordi jeg ikke hadde tid lengre, men vil kjøpe ham tilbake når jeg har blitt litt eldre. Vi to har vært gjennom så sinnsykt mye sammen. Jeg skal poste et bilde senere. 6524670[/snapback] Er det på Emblem eller Gåseid/Hatlane du bor? Er vel der eneboligene og villaene florerer Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nope. Men jeg vil helst ikke si akkurat hvor jeg bor. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Er da vel ingen som har krevd å få vite det? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Synes hester er koselig jeg. De er såpass store å robuste at en ikke trenger å ta på seg silkehanskene når man skal klappe og stelle de. Det synes jeg er et stort pluss med hester. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hester er veldig søte og fine men også litt skumle. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg er pissredd for hester, vet ikke hvorfor. Men hvis en hest bare ser på meg, får jeg panikk, uansett om de står i innhenging elns. Men for all del, pene og fine dyr. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Er alltid gøy å gå bort til kjøttdisken når det står en ung jente der, og spørre etter hestekjøtt. De blir så triste når de finner ut at "dyrekjøtt" er hestekjøtt hehe Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Haha, morsomt med jenter som syntes det er så umenneskelig med kjøtt som er fra søte dyr. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 hater hester, hater eierne også som ikke plukker opp hestedriten på fortauet. men selv klager de på hundeeiere som ikke plukker opp. ja jeg vet at hester spiser 99% gress, men i andre storbyer er det påbudt med sånn greie som fanger opp hestedriten slik at den ikke havnet på fortauet. KJØP DET DERE OGSÅ; gniere....... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har for øvrig falt i store hauger med hestemøkk, på de stedene jeg pleier å jogge. Det er lite morsomt, kan jeg si dere. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 får vissnok bra lim av hester Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hest er kos. Har hatt 3 stykker av dem 6523751[/snapback] Hvor ble det av dem da? spiste du dem? Nei jeg må vel legge til mine erfaringer med hester. 1. gang var på et ridesenter med klassen i 7.klasse elns, fikk ikke lov til annet enn å trave sakte jeg ville galloppere som på western filmer 2. gang var hos tanta mi, og den hesten ville ikke annet enn å rygge inn i en hekk og reise seg på to bein og hive meg av teit fjording som ingen klarte å få til å gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå