riktig Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg fant denne morsomme saken stående godt kamuflert blant gravsteiner, og så med en gang det absurde i situasjonen. Måtte derfor ta fram Photomatrix og lage et slikt malerisk HDR av det. Ikke noe jeg har lagt mye sjel i. Jeg kunne bl.a. unngått blurringen i bakgrunnen, men jeg syns effekten var litt kul. I morra drar jeg kanskje opp og planter noen blomster der Ka du trur? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Haha, ikke dumt. Elektrikere dør ikke, de blir bare koblet til jord Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hehe - fantastisk! Godt observert! Synes du bør gjøre en innsats og plante et par blomster der Tenk på det fete bildet det blir med blomster og sånt foran. Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Stilig bilde, stilig idé. Skal prøve meg på et slikt HDR bilde en dag, syns det har en veldig tøff effekt =) Lenke til kommentar
søstra Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Utrolig morsomt bildet. Godt observert. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Godt observert dette her Maximus. Også pent etterarbeide. Her har du fått mye ut av 'lite'. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 fantastisk morsomt bilde. Synd at den ikke står på "rekke" med de andre gravsteinene, men det kan jo fikses på? Plant en blomst for meg og Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 He he, flirte godt da jeg så dette. "Den ukjente elektrikers grav"? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg lurer også litt på hva HDR er, forklar noen. Veldig kult bilde Som nevnt, kjøp en bukett på rimi og legg den nedenfor for å nå til topps Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 HDR = High Dynamic Range. Det er det å ta fleire bilete av same motiv men med ulik eksponering, for so å setje saman eksponeringane til eitt bilete med mykje større dynamisk omfang. Photoshop CS2 har ein eige funksjon for dette, men det finst sjølvsagt alternativ. http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Hehe, takk for tilbakemelding. Skal ikke se bort ifra at blomsterplanen blir realitet, og da med tilhørende fotografering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hehe, takk for tilbakemelding. Skal ikke se bort ifra at blomsterplanen blir realitet, og da med tilhørende fotografering. 6525575[/snapback] ja, kjøp noen billige blomster og sett foran, det hadde vært prikken over i-en. Kunne også tatt det helt ut med en liten plakett der det sto: "her hviler den ukjente elektriker, måtte han alltid være koblet til jord" eller noe i den duren. Husk og fjerne plaketten etterpå da, tror ikke at de ansvarlige for kirkegården blir glad for sånt... Lenke til kommentar
Nestformann1 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Kreativt bilde :!: , kanskje elektrikeren irriterte seg over lampen i bakrunnen,... en gang elektriker, alltid elektriker Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Drit morsomt bilde! :!: Haha, ikke dumt.Elektrikere dør ikke, de blir bare koblet til jord 6522703[/snapback] haha, den var bra! "de blir bare koblet til jord" Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Innlagt strøm i grava, ikke verst :!: Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Helt utrolig morsomt bilde, kanskje på grensen til det makabre........... HDR funksjonen ser ikke ut til å være helt på høyden her, spesielt på trærne. Kanskje prøvd det manuelt en gang? Jeg synes dette skjer for ofte på mine bilder så jeg har gitt opp hele HDR........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå