VegardStr Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 hei, no e tiden komt til å skaffe meg bil fylte 18 for en uke siden i dag, og lappen er snart ferdig så eg skal ta opp ett lite lån i banken orker ikkje spare penger min krav til bilen: - Helst ikkje volvo - Maksimalt 15k (ca) - Litt sprek motor - ikkje sportsbil, med tanke på forsikring. - helst servo og abs. airbag å sån shit de bryr eg meg ikkje om, har ikkje tenkt å kræsje - helst bakhjuls trekk (fordi eg vil spille litt, frammhjuls stekk e bare tull med spinning ) - minimalt med rust - manuell gir - ikkje stasjonsvogn, skal være en sedan. Noen som vet om nokken biltyper som kan passe til min beskrivelse? PS: har sett folk linke til diverse biler på finn.no ol. her inne som svar på slike spørmål. eg bor på sunnmøre, og aktuell strekning for å hente bil blir i disse kommunene: Ulstein, sande, herøy, vanylven, ørsta, volda, ålesund, ++ Håper noen vil hjelpe meg Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Skal du ta opp lån for å finansiere en bil til 15k? Det burde du serriøst revurdere, for bil er sykt dyrt å ha! + at hvis du skal ha en bil til en såpass billig penge, bør du kunne skru mm selv. Jeg ville gått for Golf. Mye reservedeler å finne på høggern, og den kan til og med bli seende bra ut Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 eg har en mnd. inntekt på 11k Ca. og hvis eg skal vente til eg har fått oppsamlet nok penger, må eg minimum vente 2 mnd. siden bil ikkje er den eneste utgiftene mine. og eg trenger bil i forrhold til jobben min så derfor lån. da får eg pengene no, og betaler tilbake litt og litt Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvis du skal ha en bil du kan spinne og herje med, og samtidlig ha som bruksbil, så er nok Volvo det beste alternativet til den prisen du har tenkt til å bruke... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Hvis du skal ha en bil du kan spinne og herje med, og samtidlig ha som bruksbil, så er nok Volvo det beste alternativet til den prisen du har tenkt til å bruke... 6523146[/snapback] Rettere sagt volvo360 Ikke så harry som 240/740 heller - Helst ikkje volvo - Maksimalt 15k (ca) - Litt sprek motor - ikkje sportsbil, med tanke på forsikring. - helst servo og abs. airbag å sån shit de bryr eg meg ikkje om, har ikkje tenkt å kræsje - helst bakhjuls trekk (fordi eg vil spille litt, frammhjuls stekk e bare tull med spinning ) - minimalt med rust - manuell gir - ikkje stasjonsvogn, skal være en sedan. Grønn = Bestått Rød = Ikke bestått Svart = Vet ikke Endret 20. juli 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvis du skal ha en bil du kan spinne og herje med, og samtidlig ha som bruksbil, så er nok Volvo det beste alternativet til den prisen du har tenkt til å bruke... 6523146[/snapback] Rettere sagt volvo360 Ikke så harry som 240/740 heller - Helst ikkje volvo - Maksimalt 15k (ca) - Litt sprek motor - ikkje sportsbil, med tanke på forsikring. - helst servo og abs. airbag å sån shit de bryr eg meg ikkje om, har ikkje tenkt å kræsje - helst bakhjuls trekk (fordi eg vil spille litt, frammhjuls stekk e bare tull med spinning ) - minimalt med rust - manuell gir - ikkje stasjonsvogn, skal være en sedan. Grønn = Bestått Rød = Ikke bestått Svart = Vet ikke 6523155[/snapback] Heheh! Joda, de tåler hvertfall ALT! Men de er jo überstygge da Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) hvis eg til nød skal ha meg volvo vil eg heller ha meg en 240 googlet etter volvo 360 og den ser ikkje pen ut er dette vanskelig å fikse? Endret 20. juli 2006 av vegis Lenke til kommentar
Mo-BIL-Con Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 hei, no e tiden komt til å skaffe meg bil fylte 18 for en uke siden i dag, og lappen er snart ferdig så eg skal ta opp ett lite lån i banken orker ikkje spare penger min krav til bilen: - Helst ikkje volvo - Maksimalt 15k (ca) - Litt sprek motor - ikkje sportsbil, med tanke på forsikring. - helst servo og abs. airbag å sån shit de bryr eg meg ikkje om, har ikkje tenkt å kræsje - helst bakhjuls trekk (fordi eg vil spille litt, frammhjuls stekk e bare tull med spinning ) - minimalt med rust - manuell gir - ikkje stasjonsvogn, skal være en sedan. Noen som vet om nokken biltyper som kan passe til min beskrivelse? PS: har sett folk linke til diverse biler på finn.no ol. her inne som svar på slike spørmål. eg bor på sunnmøre, og aktuell strekning for å hente bil blir i disse kommunene: Ulstein, sande, herøy, vanylven, ørsta, volda, ålesund, ++ Håper noen vil hjelpe meg 6522504[/snapback] Hvis du skal ha bil med litt motor til 15k så burde du se på en eldre MB 190E Det er biler som er pene å se på, kan bli utrolig fete (mye potensiale) og som går og går, uansett, bare du følger servicer og ser opp for rust;) F.eks:Denne Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 MB 190 er nok ikke det verste du kan ferdes rundt i nei, skikkelige travere det vet du Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Hvor masse er denne bilen vært sån omtrent? 1991 BMW 3-serie 318i bilen har gått nermere 240 000km. hater folk som skriver pris: Ring hva ville dere gitt for denne? Eller hva med denne? hva er grei pris for en slik? 1989 Audi 100 Endret 20. juli 2006 av vegis Lenke til kommentar
Mo-BIL-Con Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvor masse er denne bilen vært sån omtrent?1991 BMW 3-serie 318i bilen har gått nermere 240 000km. hater folk som skriver pris: Ring hva ville dere gitt for denne? Eller hva med denne? hva er grei pris for en slik? 1989 Audi 100 6528686[/snapback] Er nok for dyrt for din prisklasse! kunne prøvd med bud på 30k kanskje Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 BMWen? Men den har d agått 240000km. noe som er sykelig masse. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 BMWen? Men den har d agått 240000km. noe som er sykelig masse. 6528788[/snapback] 240k er ikke masse Bayer`e ligger jo høyt i pris da så Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 vet ikkje om dette går under salgsannonse eg, men Noen som kan ramse opp sider på nettet der en kan handle/selge bruktbiler? vet kun om finn.no og autodb.no Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hva med og gå for en veteran bil ? kanskje litt og gjøre men det gjør du fort... feks. en bobble ? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hva med og gå for en veteran bil ? kanskje litt og gjøre men det gjør du fort... feks. en bobble ? 6530312[/snapback] hva med nei? Fant no denne bilen: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1152790 eneste problemet e at drivleddet på venstre side er gåent. Hvor mye koster et slikt ett, vanskelig å fikse? Endret 21. juli 2006 av vegis Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 wæ, fant en bil no, men er litt skeptisk til handle når navnet ser ut som den er generert av tilfeldige bokstaver nermere bestemt: abdelmajid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Skal du ha gammel bil, MÅ du kunne skru selv, ellers blir det DYRT. Kjipt å måtte kjøpe ny bil annethvert år (ved PPK). Vedr lån med sikkerhet i bilen kan du glemme det for gammel bil. Bilen kan være maks 12 år når lånet er ferdig nedbetalt, dvs at dersom du kjøper en 1995-modell får du lån i 1 år..... Alternativet er selvsagt lån uten sikkerhet (til ca 30% rente) eller lån med annen sikkerhet (ikke sikkert mamma/pappa gir deg sikkerhet i huset sitt....). Løsning: Vente litt og spare, eller kjøpe noe litt nyere, dyrere og bedre..... Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) ja ja, men det er veldig dyrt med ny bil også da ... avgifter osv. Hvis du kjøper en gammel bil ( Feks. bobble ) og du har noen venner/venn så kan sikkert han / hun hjelpe deg med og skru litt og kanskje lære deg litt for de som er intrisert i det da ... Jeg har tenkt og kjøpe meg en gammel bobble, og ta ut motoren og sette i en litt nyere golf motor. da får jeg mere heste krefter og den bruker mindre dissel på mila ( Den motoren som sitter i de halv gammle caravelene, de som kom før 1990 ) Endret 23. juli 2006 av TiNuSsS Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 hva med denne? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1156774 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå