Bruno Mars Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe av dem så prøv å hjelp meg etter denne utalelsen; - Kjøpes i Spania, Gran Canaria - Skal oppgraderes når jeg kommer hjem - Har USB kabel - Skal kjøpe et minnekort på 2 eller 4 GB Extra utstyr Jeg skal også ha extra utstyr. - En "film"- docking stasjon. Altså et sted jeg setter PSP`en oppi, med høytalere og som lader PSP`en og høytalerene. Skal være billig. (noe alà denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312106 ) vet ikke om den er bra jeg - En bra veske og ha den i. Tenkte kanskje denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309141 Pliiis svar fort. under 1 uke til ferien :!: Jeg tar gjerne den hvite utgaven Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Pris: Kjøp en Value eller tilbuds pakke der du finner den billigst. Feks, da jeg kjøpte min PSP hadde de Gigapacken+1spill tilbud til samme pris som Value ( 2500,- EB Games "hele Norge"). Sist så jeg PSPene til 2000 så ikke mer enn det. Kan jo altids kjøpe brukt da. Minne kort: For filmer ol trenger du strengt tatt ikke mer enn 1GB. En film i avi format tar ca 700MB, pakket "riktig", så den blir ikke mer enn 800 convertert til mpeg4 som PSPen kjører. PSP Video 9 er et program man kan bruke til å convertere filmer, tv serier ol. (Gratis, google it.) For "andre ting" er det greit å ha litt mer en en UMD plate (1.8GB) PSP Hardware: Om du har tenkt til å bruke "homebrews", den lovlige siden av ikke Sony godkjent software, er det viktig angående PSP hardware at du sjekker når du kjøper at det ikke er en av typen TA-082. Du kan sjekke ved å åpne UMD slotten og se om det står noe bak der. Bilde: http://pspupdates.qj.net/uploads/articles_...3/ta82spot1.jpg Du kan downgrade idag fra 2.60 (ikke 2.61+) til 1.5, som er mere homebrews vennlig, men det er ikke vanlig at en butikk har så veldig nye PSPer at dem er kjøps installert med 2.7 ENNÅ! Bruker faktis ikke homebrews eller "annet" til PSPen min, men jeg liker å ha muligheten til tross for å ha kjøpt 11 spill til nå . Google Fanjita om du ønsker mer info om homebrews. Ekstraytstyr. Jeg liker at det ekstrautstyret jeg kjøper faktisk er like mobilt som PSPen. Så det eneste jeg har følt behov for å kjøpe er en Logic 3 høyttaler. Den er billig, kan også brukes når jeg spiller og har en veldig lang batteri levetid (2xA3). Så lang at jeg faktisk har ladet PSPen ca 10 ganger nå på det første settet av Logic3ens batterier. Ca 250-300 kroner på FreeRecord shop. Har støtte og bæreveske hvor PSPen kan være påmontert. Bilde: http://www.3wisemonkeys.co.uk/img/products...speakergrip.jpg Ja, så kan man jo altids skaffe seg noen sånne screen saver plast. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 God redegjøring fra LOBOS over, men jeg vil anbefale å kjøpe et 4 gig minnekort hvis du har råd. Alltid greit med mye lagringsplass. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 PSP Hardware:Om du har tenkt til å bruke "homebrews", den lovlige siden av ikke Sony godkjent software, er det viktig angående PSP hardware at du sjekker når du kjøper at det ikke er en av typen TA-082. Du kan sjekke ved å åpne UMD slotten og se om det står noe bak der. Bilde: http://pspupdates.qj.net/uploads/articles_...3/ta82spot1.jpg Du kan downgrade idag fra 2.60 (ikke 2.61+) til 1.5, som er mere homebrews vennlig, men det er ikke vanlig at en butikk har så veldig nye PSPer at dem er kjøps installert med 2.7 ENNÅ! Bruker faktis ikke homebrews eller "annet" til PSPen min, men jeg liker å ha muligheten til tross for å ha kjøpt 11 spill til nå . Google Fanjita om du ønsker mer info om homebrews. Vet ikke helt hva dette er, men jeg laster ned firmware 2.71 og legger den til PSP med USB kabel ( http://www.yourpsp.com/psp/psp.html#locale...&setlocale=true ) Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvorfor skal du absolutt oppgradere den da? Selv har jeg en PSP med FW1.5, og en med 2.6, men vurderer å nedgradere den med 2.6 og heller bruke Devhook når det er nødvendig. Så mange flere muligheter med firmware 1.5... Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 God redegjøring fra LOBOS over, men jeg vil anbefale å kjøpe et 4 gig minnekort hvis du har råd. Alltid greit med mye lagringsplass. 6523607[/snapback] Kjøp så stort minnekort som du har råd til, du vil ikke angre. Husk at alle(?) PSone spill kommer til å kunne lastes ned til PSP-en, så greit med stort minnekort. Bare tenk på en lang kjøretur, så kan du ta opp PSP-en og spille litt FF-VII Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 God redegjøring fra LOBOS over, men jeg vil anbefale å kjøpe et 4 gig minnekort hvis du har råd. Alltid greit med mye lagringsplass. 6523607[/snapback] Kjøp så stort minnekort som du har råd til, du vil ikke angre. Husk at alle(?) PSone spill kommer til å kunne lastes ned til PSP-en, så greit med stort minnekort. Bare tenk på en lang kjøretur, så kan du ta opp PSP-en og spille litt FF-VII 6525203[/snapback] Off topic dette her, sorry, men vil det bli mulig å spile FF VII på PSP? Spillet vil jo ta såpass stor plass (3 cd'er) og da er det jo mulig at Sony/Square-enix ikke legger det ut for nedlastning fordi spillet tar stor plass og ikke mange har så store minnekort, eller at de ikke gidder å tilpasse den psp. Er det noe konkret info her, eller er det bare spekulasjoner? Eller finnes det en ps emultator til PSP slik at man kan kopiere en orginal versjon (ikke pirat, kjøpte spillet den dagen det kom ut i europa) av spillet over til den håndholdte. Blir dette en lang diskusjon så får heller moderator lage en ny tråd. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Hvorfor skal du absolutt oppgradere den da? Selv har jeg en PSP med FW1.5, og en med 2.6, men vurderer å nedgradere den med 2.6 og heller bruke Devhook når det er nødvendig. Så mange flere muligheter med firmware 1.5... 6525166[/snapback] Vel de anbefaler det for å få mest ut av PSP`en. Støtter jo også flere formater. Den nyeste skal også ha innholdet som på de gamle. se linken som jeg ga tidligere her. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) God redegjøring fra LOBOS over, men jeg vil anbefale å kjøpe et 4 gig minnekort hvis du har råd. Alltid greit med mye lagringsplass. 6523607[/snapback] Kjøp så stort minnekort som du har råd til, du vil ikke angre. Husk at alle(?) PSone spill kommer til å kunne lastes ned til PSP-en, så greit med stort minnekort. Bare tenk på en lang kjøretur, så kan du ta opp PSP-en og spille litt FF-VII 6525203[/snapback] Off topic dette her, sorry, men vil det bli mulig å spile FF VII på PSP? Spillet vil jo ta såpass stor plass (3 cd'er) og da er det jo mulig at Sony/Square-enix ikke legger det ut for nedlastning fordi spillet tar stor plass og ikke mange har så store minnekort, eller at de ikke gidder å tilpasse den psp. Er det noe konkret info her, eller er det bare spekulasjoner? Eller finnes det en ps emultator til PSP slik at man kan kopiere en orginal versjon (ikke pirat, kjøpte spillet den dagen det kom ut i europa) av spillet over til den håndholdte. Blir dette en lang diskusjon så får heller moderator lage en ny tråd. 6525358[/snapback] Tada Som sagt, kommer godt med å ha stort minnekort Og det med at spillet kom på 3 cd-er for 9 år siden, så vil det nok bli komprimert til PSP EDIT: Tenkte det var lurt å legge ved en link der man kan diskutere det med PSP-spill, så ikke alt skulle komme her Link til diskusjon ang 7000 PSone spill til PSP Endret 20. juli 2006 av Strife_Cloud Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Homebrews er gratis programer som folk har laget. Siden de er gratis og utgjør en funksjon liker ikke Sony at dem ikke tjener penger på det. Derfor legger de inn updates som egentlig bare er til for å hemme hombrews (lovlig) og warez (ulovlig). Så feks finnnes det homebrews internett browsers, avi spillerer osv. Det er ikke slik at du nødvendigvis MÅ ha den nyeste updaten for å gjøre slike ting. Derimot er det faktisk mere homebrews enn Sony noengang vill gi funksjoner på PSPen. Personlig er jeg for lat nå og tjener greit nok til at jeg gidder å bruke homebrews eller wareze, men for blakke studenter ol så skjønner jeg hvorfor de ønsker å gjøre det. UMD er et slags monopol og det er derfor prisene er så høye. Se på PC. Der er warez bortimot en "egen" konkurent. Er prisene på spillene for høye, så bruker heller folk tid på å vente på warezen. For meg er det en løgn, en dårlig løgn, at spill prisene hadde gått ned om warez ble borte. Det er en illusjon, warez holder faktisk prisene nede, tro det eller ei. Selv om man ikke bruker homebrews så jeg ikke å vare en Sony sau som bare følger dems "råd" på hva som er "best". Å oppdatere uten en reel personlig grunn er helt meningsløst synes jeg. Det er først etter at man har hatt PSPen en liten stund man finner ut om man ønsker å bruke homebrews eller ikke og da er det kjipt at man startet med å installere 2.71 bare for å spille Locoroco demonen, or whatever... Det er ingen garanti 2.71+ blir cracka, bare husk det. PSP Hardware:Om du har tenkt til å bruke "homebrews", den lovlige siden av ikke Sony godkjent software, er det viktig angående PSP hardware at du sjekker når du kjøper at det ikke er en av typen TA-082. Du kan sjekke ved å åpne UMD slotten og se om det står noe bak der. Bilde: http://pspupdates.qj.net/uploads/articles_...3/ta82spot1.jpg Du kan downgrade idag fra 2.60 (ikke 2.61+) til 1.5, som er mere homebrews vennlig, men det er ikke vanlig at en butikk har så veldig nye PSPer at dem er kjøps installert med 2.7 ENNÅ! Bruker faktis ikke homebrews eller "annet" til PSPen min, men jeg liker å ha muligheten til tross for å ha kjøpt 11 spill til nå . Google Fanjita om du ønsker mer info om homebrews. Vet ikke helt hva dette er, men jeg laster ned firmware 2.71 og legger den til PSP med USB kabel ( http://www.yourpsp.com/psp/psp.html#locale...&setlocale=true ) 6524268[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå