maXP2000 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Heisann! Trenger hjelp til ett problem. Jeg har akkurat gått til innkjøp av en maskin jeg er godt fornøyd med MEN, Utstyr: Gigabyte GA-7VAXP m/KT 400 Chipset AMD XP2000+ Thermaltake Silent Viking ca 21db WD800JB WD ata100 m/8mb cache Asus v8420 GF4TI4200 Målt til 28db ved viften Alt dette i ett Chieftec Dragon Medium Tower ca 22db Kjøpte denne maskinen for stillhet og kraft men har måtte sett inn 2 stk kabinett vifter med ca jetmotor desibel. Noen som kan si meg hvordan dette kan løses har ca 40-45 grader inne i toweret under maks stress og uten kabinett vifter. Ligger stabilt på 40 med kabinett vifter Jada denne booter ved for høy temp. på CPU :sad: hmm? Ser frem mot hjelp og stillhet MAX Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 45 grader system temperatur eller CPU? En amd kan kjøres ganske varmt med mindre du skal overklokke den altså.. 50-65 grader er helt greit for en AMD (går sikkert å ha den høyere også) Du kan sikkert sette opp boot-temperaturen i bios'en også Det finnes jo rheostater (er ikke helt sikre på disse) som kan fåes kjøpt på http://www.microplex.no. Det kunne jo fått ned desibelen litt.. Lenke til kommentar
maXP2000 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Takk skal se om det er noe mulighet til det i bios for den henger seg ikke, men booter. har sikkert no med denne XP Overheat protection å gjøre som ligger i KT 400 Chipsetet Max Lenke til kommentar
maXP2000 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Ååå ja det er i toweret CPU'en har ca 55-65 og så booter den men det er jo bare 20 grader over kabinettet så det er nok kabinett tempen som må ned Max Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 maXP2000 Har du montert en vifte bak som blåser ut og en fremme som suger inn i kabinettet. Du sa du hadde to kab vifter. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 har hørt/sett både på forum et eller annet sted og andre steder på inett for en stund siden at AMD holder seg stabilt opp til 75ºC men over det begynner og bli nokså _farlig_ Vet ikke om det er helt riktig eller sant i det hele tatt men AMD'ene kan iallefall ta endel før du merker ustabilitet (om du behandler dem riktig osv seff :smile: ) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hva er MAX temperaturen en nyere XP prosessor tåler? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Tror max tempen ligger rundt 80c et sted..min ligger stabilt på 49c og det er ingen grunn til å forandre på noe da.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 kanskje en bedre kjøeribbe ville ha hjulpet? Lenke til kommentar
maXP2000 Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Takk for tilbake meldingene! Har funnet ut at jeg må ha mer luft i toweret!! Har kjøpt inn 4 stk enermax 80*80 vifter, MEN MEN? har ikke mer enn 3 viftekontakter på HK? hvordan går jeg rundt den? Vil helst ikke butte CPU vifta da den er så stille Max Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det følger vanligvis med overganger til molex når du kjøper en enermax-vifte. (molex = samme type strømplugg som harddisk og cd-rom bruker) Eurofighter: Etter det jeg har sett på spesifikasjonene så skal xp'er tåle opp mot 90-95 før de dør. Jeg kjørte en liten test med min xp1700.... skrudde NED viftehastigheten, skrudde OPP vcore og klokket opp litt... kjørte deretter inn i winXP og startet "CPU-stability test". Dette programmet fikk cpu'en opp i ca 74-76 grader (temp. målingen på epox hk er sikkert ikke helt nøyaktig) og den sto å gikk slik over natta. Det var fortsatt ingen tegn på ustabilitet dagen etter. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Kabinett tempen kan jo vere feil. Broren min har et chieftech tower.. Der er kabinett tempratur like høg som cpu, den har faktisk vore opp i 80 grader... Ligger på 40-50.. Men hadde en vanlig temp måler inn i kabinettet og tok igjen døra.. Da fekk eg 25 grade Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Sikker på at du/dere har målt kabinett temperatur tidligere? Den temperaturavlesningen som kalles "system temp" er ikke det samme som kabinett temperatur. Dette pga. at denne temperaturmåleren er plassert på hovedkortet, og her er det ofte noen komponenter som avgir varme til sensoren som derfor vanligvis vil ligge 5-10 grader over kabinett temperatur. Derfor kalles det "system temp" og ikke "kabinett temp". Men skal innrømme at 80 grader system temperatur heller ikke høres logisk ut. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå