Gå til innhold

Et godt ekkolodd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ønsker å kjøpe et ekkolodd til min 15 fots Skibsplast. Hva er et passende/godt ekkolodd til denne båten?

 

Kjøpte meg et Furuno LS-4100 selv ifjor etter å ha "forsket" på temaet en stund. Fiskerflåten bruker Furuno...

 

Hva er fordelen med ekkolodd i farger kontra svart/hvitt?

6522073[/snapback]

 

Om du skal kjøpe deg et lodd for f.eks. 2000 kr. får du et bedre lodd i svarthvitt enn i farger for samme prisen.. og alle disse fikse loddene som viser fiskesymboler?? Hvorfor har ikke de ekkoloddene som fiskerne bruker slike små fiskesymboler som dukker opp på skjermen? Tror ikke noe på det. Det man trenger er et godt lodd med god oppløsning og skjerm.

Endret av LR88
Lenke til kommentar

Bruker selv svart/hvitt Lowrance lodd til 5/6000,- kr foruten givere.

 

Dette har fiskesymboler i 3-4 størrelser og fungerer god, fungerer så godt at jeg som er oppvokst i Nordland og bor i fjærestenene velger disse fiskesymboler fremfor den ( gamle fremvisning ).

 

Dette grunner i flere ting, for det første er det bedre å avgjøre om det er dassmort eller større fisk du ser, for det andre er det lettere og ( lese ) en den tradisjonelle fremvisning.

 

Så vist du ikke er en vestlending med ambisjoner om en større tråler greier du deg lenge med ett sort/hvit lodd.

 

Men det er ikke fisk alt som merkes som fisk, det kan være maneter, drivende tang/tare og annet lort.

 

Jeg har også fått mye fisk når loddet ikke viste noe, bla Torsk som er en bunnfisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...