Gå til innhold

Fjerne sidevifta på chieftec


Anbefalte innlegg

Er det mulig å fjerne vifta som står i døra på chieftec kabinettene uten at noe løsner?

F.eks den svarte vifte grillen i døra.

Ser ut som om den ligger i klem mellom vifta og døra.

 

Grunnen til at jeg skal fjerne den er at jeg vil ha den et annet sted i kabinettet der den vil være mer effektiv...

 

[ Denne Melding var redigert av: Laffe_ på 2002-10-18 00:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk på "pinnene" i midten av festeboltene fra innsiden. Da er det bare å dra dem ut, og vifte samt grill er løse.

 

Forøvrig flytter denne vifta veldig lite luft, så jeg kasserte den umiddelbart på mitt kabinett. Kuttet et hull til 120mm vifte i stedet og kjører den nå på 5 volt. 6-7 grader lavere cpu-temp ble resultatet...

Lenke til kommentar

jeg fjerna vifta, og gjorde noe så enkelt som å tape fast grillen med vanlig teip, enkelt og greit, men det blir jo noen sjenerende hull på døra... skal nok skifte dette ut... men jeg satt den inn i huset til 3,5" diskene... den hjelper ganske bra for å kjøle ned dem... noen som har noen billige 80mmx80mm vifter el? har bare en til kabinettet, og det er så altfor lite, samtidig som jeg ikke har nok penger til nye.. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har tatt deler fra en ødelagt vifte og brukt dem som fester for grillen.

 

Jeg sagde av den delen med hull for vifte skruer fra den ødelagte vifta slik at jeg fikk festet grillen med de orginale naglene.

 

Den gamle viften var mindre enn 80x80mm, så jeg måtte derfor sage og trikse litt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...