CaZpeR Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Hei! Problemet mitt er at jeg ikke får koblet til PowerBook'en min på WLAN hjemme: Jeg får overhode ikke koblet til hjemmenettverket mitt. Routeren er som følgende: ASUS WL-500g, 802.11g m/ 64-bits WEP kryptering, auto kanal, open & shared key på key 1. Problemet er at PowerBook'en min nekter å koble til, eneste jeg får opp er en følgende feilmelding: "Det oppstod en feil under tilkobling til AirPort-nettverket "ASUS WLAN"." så får jeg valgene "Prøv igjen" og "OK". Og slik fortsetter det om jeg trykker "Prøv igjen". Jeg har prøvd å endre nøkkel, slette nettverket fra huskede trådløse nettverk i MacOS X. Jeg har også prøvd å resette routern og endre på navnet på det trådløse nettverket. Ingenting har hjulpet. Men det merkeligste er at jeg også har en 15" PowerBook i huset som fungerer utmerket med samme nettverket! Er det noen som har noen ideer å komme til en stakkar som har gitt opp disse forsøkene nå. Jeg har også prøvd å kjørt den nyeste oppdateringa av MacOS X uten at det hjalp noe. Nettverket fungerer derimot utmerket når jeg bruker kabel. Takker på forhånd for alle svar. EDIT: Har fått det til nå med WPA kryptering istedenfor WEP. Endret 19. juli 2006 av CaZpeR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå