Gå til innhold

Yamarin 56SCmed Yamaha70hk.


Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en stund nå sett etter ny båt til hytta. Onkelen min snakket med en Yamarin forhandler, de kunne tillby oss en Yamarin 56SC med Yamaha 70hk til 200 000,-. Her finnes info om båten. Noen som har erfaring med denne båten? Eller vet sånn ca. hvor fort den vil gå. Takker for eventuelle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Ikke for å være negativ til yamaha men jeg ville heller valgt noen andre tilsvarende merker da du med yamaha og yamarin betaler så mye ekstra bare for merket mens andre merker kan være minst like gode

 

mvh magnus arendal båtsenter forhandler johnson/evinrude ;)

6649024[/snapback]

Hvilken motorprodusent er best? Yamaha er ikke de stilleste, de er svært driftsikker og ikke så altfor dyre heller. Det at Yamarin og Yamaha selges sammen, gagner kjøperne i form av billig pakkepris.

Lenke til kommentar
Pakkeprisene til yamaha/yamarin er ikke spesielt billige da synes jeg....

6649073[/snapback]

Yamarin-båtene som er dyre. Subsidieringen med Yamaha er faktisk ganske god.

6649098[/snapback]

 

Syntes da ikke det er så altfor høy pris på nye Yamarin båter. Den vi kjøper koster 215 000,- med Yamaha 100hk 4takt.

 

csVirus: Er enig i at Evinrude er gode motorer. På båten Yamarinen skal overta for sitter en 1995-1996modell 30hk. Har hatt den siden den var ny. Aldri hatt noen problemer med den.

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ til yamaha men jeg ville heller valgt noen andre tilsvarende merker da du med yamaha og yamarin betaler så mye ekstra bare for merket mens andre merker kan være minst like gode

 

mvh magnus arendal båtsenter forhandler johnson/evinrude ;)

6649024[/snapback]

 

Tsk Tsk, hysj på deg! :p

 

Uansett hva du velger, så tror jeg du skal være fornøyd. Vi har nesten ikke fått noen innsendte båt motorer med sakder ved følge av bruk, men heller skader på undervannshus etter selve kjøringen. Dvs skader som fører står direkte ansvarlig for.

 

Men csVirus, forskjellen er jo det at Yamaha har bred støtte, er godt kjent, og ikke minst lett å selge videre. Et annet båtmerke vil du slite med å selge videre, for folk kjenner ikke til det. Dvs at etter salg, så har du faktisk tapt på kjøpet. Så, hvis du skal ha en motor som fungerer utmerket, med gode muligheter for support og videresalg, velger du yamaha. Skal du ha en motor som er like god som yamaha, men kanskje er billigere, kjøper du noe annet. Men da får du ikke de overnevnte bonusene.

 

Edit; For ikke å nevne finnmaster, selv om dette er under yamaha...og ikek motor, men båt.

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
Kan du hotlinke til siden som oppgir 4730S med 50hk til 30knop?

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...746&pos=1&tot=1

Dette er vinterbro sin side. Som du ser er det en 60hk, og jeg tror yamaha senteret der har bommet "litt" på farten, men fortsatt, den går 35knop.

 

Skal skikkelig link imorra, så kan vi sette punktum for diskusjonen.

6688856[/snapback]

Har ikke sett noen side som oppgir fart, men har testet en kamerat sin båt med GPS (Garmin sjø-GPS) og da greide den akkurat å runde 28 eller 29 med én i båten. Den holdt samme farten i et helt minutt. Kanskje det går litt fortere med fintuning?

 

Helt original 4730S fra i vår med 4-takt Yamaha 50 hk m/ el-start og ferdig innstilt fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...