Gå til innhold

Asus A6ja VS Zepto Znote 6615WD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spekifikasjoner zepto znote 6615wd:

* Intel Core Duo T2400 1,83 GHz

* Intel® 945PM / ICH7-M Chipset 667 MHz FSB

* 15,4" WSXGA+ skærm 1680x1050

* nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort

* DDRII dual channel RAM (667) 1024 MB 1x

* 80 GB 5400 RPM Harddisk

* Slot-in DVD Dual Layer brænder

* Indbygget 3i1 kortlæser

* Indbygget Bluetooth

* Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst netværk

* 100/1000 Megabit netværk

* 56K modem

Endret av franckie
Lenke til kommentar

Har ikke lest testen av denne maskinen men jeg hadde den forrige modellen 6515WD og de ser jo helt like ut.

Chassie er tydelig det samme men innmaten er byttet, jeg håper de har gjort noe med batteritiden da 6515WD døde etter 70-80 min :cry:

Jeg var fornøyd med min uten om batteritiden og skjermen og det var ikke grunnet oppløsning... men svakt lys (håper denne er bedre)

Lenke til kommentar

Ja jeg leste om 6515wdm, og at de såvidt klarte å tweeke bat til 2t10min når alt nesten var skrudd av. Men det var vel også bare et 6cellers bat. Det stod også at zepto skulle prøve å gjøre noe med dette, samt vifta som bråket noe. Hvor lenge holder Asus A6ja ut på bat?

Det som virket lovende ut på 6615 var at den skrur nesten "av" skjermkortet når den går på bat. Mark testene viste det. Dette bør hjelpe veldig mot varme og bat.

mvh Sven

Lenke til kommentar
Spekifikasjoner zepto znote 6615wd:

* Intel Core Duo T2400 1,83 GHz

* Intel® 945PM / ICH7-M Chipset 667 MHz FSB

* 15,4" WSXGA+ skærm 1680x1050

* nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort

* DDRII dual channel RAM (667) 1024 MB 1x

* 80 GB 5400 RPM Harddisk

* Slot-in DVD Dual Layer brænder

* Indbygget 3i1 kortlæser

* Indbygget Bluetooth

* Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst netværk

* 100/1000 Megabit netværk

* 56K modem

6521617[/snapback]

Man har også muligheten til å endre noe. Jeg oppgraderte til 2ghz. Oppgraderte til de to beste ram-brikkene på 1gb (2gb til sammen), 100gb hd med 5400 RPM. Tok også vekk OS. Da kom prisen på rundt 13.500,-. Det er en -utrolig- PC man får da. Skal ha laptop selv nå - til skole. Så jeg kjøper dette eller venter på Core 2 Duo.

Lenke til kommentar

A6ja har da Gigabit nettverkskort. tenkte også på den maskinen før jeg tok Asusen. rett før den kom (og core duo) tenkte jeg på 6515WD som er noe ala det samme bare med Core solo og annet skjermkort. 6515 WD er testet på hw tror de har et likt design.

Lenke til kommentar

Var hos Netshop sitt utstillingslager i Oslo og tok en titt på 6615. Var nyskjerrig på viftestøyen og slikt. Fikk lov å kjøre 3d-mark06 og scora da 1898 (veit ikke hvor bra det er jeg) Kjørte den ihvertfall to ganger for å se hvor varm den ble, og det var ikke så gærent med tanke på støy. (Sitter nå på en ibm T42 og den bråker ca like mye, ikke plagsomt). Da jeg kom for først gang bort til 6615 hørte jeg den ikke i det hele tatt.

Tastaturet svikta litt på toppen-midten, men plaga meg ikke. Web-cam som følger med virket helt greit, uten noe å sameligne med. Portene virker godt plasert og vifta er på venstre side :) Og så fikk jeg høre at Zepto skal lage 9cellers bat til den serien.

Jeg bestilte meg en slik en nå, så jeg kan jo komme tilbake om en uke å skrive en liten brukertest her.

Er det noen som har meninger om 533mhz på minne mot 633mhz? Leste at det ikke har noe praktisk betydning selv om chipen og cpu'en går på 633! Bestilt nå den med 1GB 533mhz minne, uten OS til ca 11700kr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...