nilsso Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) vist jeg skal lage et program der man må velge mellom "yes or no" i, hvordan blir det da? example = raw_input("blablabla, yes or no?: ") hvordan blir commanden? og vist jeg skal skrive forskjellige ting på yes og no? if yes: blablabla blablabla if no: blablabla blablabla hva blir det da? mange takk Endret 19. juli 2006 av nilsso Lenke til kommentar
areffhaug Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 vist jeg skal lage et program der man må velge mellom "yes or no" i, hvordan blir det da? example = raw_input("blablabla, yes or no?: ") hvordan blir commanden? og vist jeg skal skrive forskjellige ting på yes og no? if yes: blablabla blablabla if no: blablabla blablabla hva blir det da? mange takk 6521260[/snapback] if example == "yes": do this if example == "no": do that Og så videre. Har du vurdert å gå til innkjøp av en bok om emnet? Learning Python av Lutz og Ascher er fin, og forklarer alle slike ting og en hel masse mer. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 ja sliter med det, min far hadde vist en bok om det på jobben sin, så får den snart:) så slutter sikkert om få strakers å spørre på forumet Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Du må da for all del ikke slutte å spørre på forumet. Hvis du fortsatt har noen spørsmål er det jo bare fint hvis du spør her slik at andre kanskje kan få glede av svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå