Gå til innhold

Hvilke program bruker du til webutvikling

Anbefalte innlegg

Sverger til Bluefish!

Brukte mye DW før, men macromedia vil vel ikke lage noe brukenes til linux så da dropper jeg det. Jeg bruker Gimp til det (lille) grafiske.

Kjører en egen test-server som jeg jobber på, så det er ingen vits i og bruke noen ftp funksjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil forresten nevne at å bruke MS Notisblokk ikke er særlig lurt, da den første sliter med tekst-bryting og for det andre tar den ikke alltid hensyn til linjeskift. Hadde engang en html-side på ca 300 linjer hvor alt plutselig en dag stod på en linje...

Lenke til kommentar
Kjører en egen test-server som jeg jobber på, så det er ingen vits i og bruke noen ftp funksjon!

6523275[/snapback]

Kjørte egne servere før, men har måttet jobbet mot endel forskjellige/tvilsomme webservermiljøer, og ved å hele tiden sjekke ting direkte er man sikker på at ting fungerer.

Med en liten makro er Ctrl + S -> Ctrl + Shift + U gjort like greit som Ctrl + S uansett, og 125kB/s er mer enn nok til å lagre selv de tyngste sidene.

Endret av bosannes
Lenke til kommentar

Største savnet i Notepad++ i forhold til Dreamweaver (tidligere Homesite som jeg lærte å bruke på skolen (Codeview seff)) er at den ikke automatisk lager end/lukke-tager, mangler også autocomplete ved skriving av HTML, ASP, CSS.

Og den «nye» highlightingen (forskjellige fonts/farger) er uvant. Har bestemt meg for å bruke default litt, hvis ikke får jeg bare bytte litt rundt. Ellers funker det bra!

(Jeg har aldri brukt direktetilkobling til servere i Dreamweaver, bruker kun fil via nettverksområdet e.l. - så kanskje noen vil savne det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...