MrBjoern Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Sverger til Bluefish! Brukte mye DW før, men macromedia vil vel ikke lage noe brukenes til linux så da dropper jeg det. Jeg bruker Gimp til det (lille) grafiske. Kjører en egen test-server som jeg jobber på, så det er ingen vits i og bruke noen ftp funksjon! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Dreamweaver MX (Codeview) og Paint Shop Pro 8 Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Hvordan kjører du en egen test-server? Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvordan kjører du en egen test-server? 6523949[/snapback] Er bare å installere Apache, PHP, MySQL, og PHPMyAdmin på en lokal maskin, ikke verre enn det (å vite hvordan versjoner som funker med hverandre og ikke, er en annen biff, da). Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Vil forresten nevne at å bruke MS Notisblokk ikke er særlig lurt, da den første sliter med tekst-bryting og for det andre tar den ikke alltid hensyn til linjeskift. Hadde engang en html-side på ca 300 linjer hvor alt plutselig en dag stod på en linje... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Kjører en egen test-server som jeg jobber på, så det er ingen vits i og bruke noen ftp funksjon! 6523275[/snapback] Kjørte egne servere før, men har måttet jobbet mot endel forskjellige/tvilsomme webservermiljøer, og ved å hele tiden sjekke ting direkte er man sikker på at ting fungerer. Med en liten makro er Ctrl + S -> Ctrl + Shift + U gjort like greit som Ctrl + S uansett, og 125kB/s er mer enn nok til å lagre selv de tyngste sidene. Endret 20. juli 2006 av bosannes Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har testet en del av editorene dere har nevnt her, og det ser ut som om Notepad++ kan falle i god smak hos meg - kanskje begynne å bruke programvare jeg har lov til (lisens ) Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Notisblokk, Dreamweaver MX og Photoshop CS2 Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Bruker utelukkende gVim. Ikke til bildene, da, selvfølgelig. Endret 20. juli 2006 av balletryne Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 · Design: Adobe Photoshop CS2 Adobe ImageReady CS2 (ikke til slice html btw.. animering osv..) · Koding: Notepad2 Macromedia Dreamweaver MX FrontPage (når Dreamweaver svikter) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Kan Dreamweaver svikte ... Tror jeg tar å prøver ut Notepad++ da, siden Richard anbefalte det. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Eclipse + diverse plugins her. Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Siden jeg utvikler primært i.f.t. .NET, så er Visual Studio 2005 Pro det naturlige valget for min del. Dog sjelden utenfor Codeview... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Notepad2, adobe photoshop og illustrator, og SmartFTP. (samt itunes) 6521957[/snapback] Jepp. Lenge siden jeg har brukt Illustrator, tho. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Photoshop CS2 Imageready CS2 Illustrator CS2 Irfanview Notepad 2 Filezilla Stort sett alle programmene jeg har brukt i nettsideproduksjon-sammenheng. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Største savnet i Notepad++ i forhold til Dreamweaver (tidligere Homesite som jeg lærte å bruke på skolen (Codeview seff)) er at den ikke automatisk lager end/lukke-tager, mangler også autocomplete ved skriving av HTML, ASP, CSS. Og den «nye» highlightingen (forskjellige fonts/farger) er uvant. Har bestemt meg for å bruke default litt, hvis ikke får jeg bare bytte litt rundt. Ellers funker det bra! (Jeg har aldri brukt direktetilkobling til servere i Dreamweaver, bruker kun fil via nettverksområdet e.l. - så kanskje noen vil savne det). Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Dreamweaver 8 Flash 8 Adobe Photoshop CS2 Alias|Wavefront Maya Adobe AfterEffects Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 GIMP og ImageMagick til grafikk + en editor som befinner seg på den server jeg jobber på (så lenge jeg kan skrive tekst er jeg fornøyd, er vanligvis VI, Nano eller JOE som er tilgjengelig). Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg bruker Dreamweaver 8...Men jeg er en nybegynner da så jeg kan ikke så mye, startet med notisblokk men skiftet til dreamweaver 8 etter 2 timer (det er ikke lasted ned ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå